Året var 2010

Börjar bli tradition för mig att göra den här listan, 4 året i rad nu. :) (I början på bilddagboken) Helt sjukt att det är nyårsafton idag, jag har inte riktigt hängt med i svängarna. Två timmar kvar av året nu. Bara 1 för er i Sverige, haha!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Haha ja, en massa massa saker! Jobbade i kaffestugan, fick jobb i Dublin, matade apor, flög parasailing, åt Ann-Chatrins majsköttfärslimpa, red elefant, stukade foten...



2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte jag hade några?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen nära vän men däremot moster Anneli (för fjärde gången).  Ett par bekanta också.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur är.

5. Vilka länder besökte du?
Thailand, Irland, Sverige :)



6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
En plan! :P

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
18 oktober, flyttade till Dublin (igen)

8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag blev säkrare på mig själv.

9. Största misstaget?
 Tror inte att jag har gjort något misstag jag ångrar.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Stukade foten i somras :P



11. Bästa köpet?
Systemkameran absolut!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, resor, flyg..

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor! Det mesta :D



14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
 

För att bara nämna tre:

Train - Hey soul sister
Shakira - Waka waka
Lady Gaga - Bad romance 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Spelat gitarr :D

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat.

18. Hur tillbringade du julen?
Först hos min darlings mamma Ann-Chatrin och Roger, sen hos moster Anneli! :) Det blev en massa gomat, fika, fina julklappar, en snäll tomte och glada småkusiner! :)



19. Blev du kär i år?
Nej, men -08 :D

20. Favoritprogram på TV?
Idol, Ung & Bortskämd :P

21. Bästa boken du läste i år?
Oj vad svårt! Inte Twilight iallafall. :P Jag kommer fasen inte på! Hope av Lesley Pearse läste jag i Thailand, det är den enda jag kommer att tänka på.. Hade så låga förväntningar på den men jag tyckte den var superspännande! Läser just nu en himla bra bok jag måste tipsa om nästa år (höhö)!!

22. Största musikaliska upptäckten?
Jay Smith? :)

23. Något du önskade dig och fick?
Jag önskade mig inget speciellt :)

24. Något du önskade dig men inte fick?
 Eftersom jag inte önskade mig något speciellt - nej. Fick dock en jättefräsig läsplatta av mamma och pappa i julklapp som jag inte önskat mig! :D



25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jobbade, gjorde tacos och tårta, bjöd på fika :)

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inget som jag kommer på på rak arm, det har varit ett himla bra år!

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Mjukis :)



28. Vad fick dig att må bra?
Stewen, friends and family :D

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, ingen.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Alla jag lärt känna på jobbet :)

Kommentera här: