Dagen som gick



Härlig sommarvärme har det varit idag! (Se bilder i förra inlägget)

Stewen jobbar 13-21, jag har varit ledig eftersom jag jobbade i lördags.
Innan Stewen gick till bussen hann vi med en sväng på stan och mjukglass. Sedan strosade jag runt lite själv, ganska skönt. Gick bland annat in på Yankeeljus-affären - åh jag skulle kunna gå där en hel dag och lukta på ljus! Frågade efter ditt shortbread cookie-ljus Sara men det hade de inte! Frågade efter blueberry scone också för det luktar ju så fantastiskt gott men det hade de inte inne heller.. Men det var tydligen jättemånga som hade frågat efter det.

Så småningom blev jag lite less på att gå runt så jag satte jag mig vid vattnet och läste bok i solen. Inte ett moln på himlen. Efter ett tag så hörde jag liksom en röst i huvudet "hudcancer, hudcancer, hudcancer" så jag kände mig tvungen att skaffa solkräm. Gick in på närmaste apotek och köpte solskyddsfaktor 20 på halva priset. Jag har blivit lite nojig över det här med solen.. (Pappas tjat har satt sig på hjärnan) Så nästa gång ska jag smörja mig!

Annars då? Jag gjorde kycklingwok med äggnudlar till middag, det blev gott. Wokgrönsakerna här är dock ingen höjdare, jag vill ju ha minimajs och vattenkastanjer... Inte lätt att hitta. Iallafall, det blev 4 matlådor också. Som jag förresten måste gå och ställa in i kylen/frysen... Så jag sätter punkt här.

Kommentera här: