2011 - första halvåret

Tänkte försöka ge mig på en sammanfattning av året, månad för månad. Har aldrig gjort det förr. Detta blir mest för min egen skull och för att jag tänkte att det kan vara roligt.

Här har ni mitt 2011, del 1 av 2! (Del 2 kommer imorgon)




Januari

Det började bli vårväder i Dublin! (Vi flyttade ju dit en andra gång, i oktober 2010) Tog många fina bilder, hade mysiga hemmakvällar och jobbade mycket. Alla på jobbet var typ sjuka men jag klarade mig! Hade min jobbigaste dag på jobbet den 10 januari, med många besvärliga samtal. Dagen efter (11/1-11!) gick det däremot utmärkt. Några dagar senare blev jag erbjuden knark i väntan på bussen, haha. ("Do you know how to make a joint?") Vi åt på Brazen Head, Dublins äldsta pub, åkte till Ikea, och jag hade en kul utekväll med Hannah och co. 18 januari fyllde Allis 5 år och jag hade haft körkortet i lika många år. Vi gick mysiga promenader och matade svanar, åkte till Dundrum (gigantiskt shoppingcenter) och fikade på Starbucks. Den 29:e fyllde mamma år och jag skickade blommogram. ♥



Februari

Åt världens godaste våfflor och varm choklad! Hade en del övertid på jobbet. Gick på museum och tittade på bamsestora kors. Besökte en polsk mataffär där vi hittade goda Lipton-tesorter! Gjorde supergoda plättar. Hade en kul utekväll med Hannah, Cindy och Silvia. Var ute och sprang en hel del. Köpte mitt fina kamerahalsband på Topshop! Stewen fyllde 30 år den 18:evi åt gomiddag ute och han fick finfina presenter av mig. Bjussade bland annat på bio, vi såg Paul som han så gärna ville se. Den var faktiskt rätt bra! 19 februari fyllde Carro år. 21 februari började Stewen på samma jobb som jag och jag fick coacha honom en del på telefonen! Mot slutet av månaden bar det av till Ikea.



Mars

2 mars kom mamma och pappa och hälsade på oss i Dublin! Så himla kuul! Blev en massa gomat, promenader och utflykter. Museum, Guinness store house, Kilmainham Gaol, Wicklow och Glendalough, Howth... De åkte hem den 7:e och jag började längta hem litegrann! Steffe och jag såg Riverdance i 3D, vilket var sjuukt fränt! Stewen jobbade på St Patrick's Day den 17:e men jag gick ut och kollade på paraden. Sjukt mycket folk! Vi åt nyponsoppa som mamma och pappa tog med från Sverige. Det började bli vårigt och härligt ute. Vi hittade en rolig ny affär där vi köpte amerikanskt godis. 23:e kom Erika och Tommy! Vi turistade och hade superkul! Åt fish and chips och åkte till Cliffs of Moher. Guinness, Kilmainham... Haha oj vad jag har varit många gånger på vissa ställen. :D Åkte även häst och vagn. Den 27:e åkte de hem! Slutet på mars innebar även en hel del springturer och det började bli varmare!



April

började få syn på hägern som filurade i bäcken påväg till jobbet.. Upptäckte hur gott det är med valnötter. Såg en bra film på bio: Source code. Köpte Mr Muscle för vi hade stopp i duschen.. Jag nötte Katy Perrys låt Firework. Bakade cookies för första gången på Irland. Det började blomstra ute, blev många härliga springturer i Phoenix park. Blev besatt av att spela Bubble shooter på jobbet.. Fick besök av hotell i Belgien och Luxemburg, de hade med sig påskägg till oss. Hade en mysig fredagsfrukost på bästa Bewley's. Firade 3 år med Stewen! Åt en massa gomat... Mexikanska förrätter, italienska varmrätter och slutligen världens godaste efterrätt på Pizza Hut - Hot cookie dough.
16 april var det fest med jobbet. Vi hade quiz där vi var uppdelade i olika lag, mitt hette Red Dragons och Stewens hette White Ninjas, mitt lag vann! Dagen efter blev det en tripp till Dublin Zoo. Jag lyssnade på Chris Medinas låt som det länkades till överallt, och jag blev inte begeistrad. 22 april var det Alvas födelsedagsfest, väldigt kul men lugn för mig då jag jobbade dagen efter. Efter jobbet blev det mat på Eddie Rocket's och bio -  Scream 4. Vi hade härliga dagar i parken med strålande sol, och någon mysig söndagsfika på stan. Valborgs firade vi genom att äta världens godaste fish and chips i Kinsale, pussa på Blarney Stone och besöka Cork och Cobh.



Maj

Maj månad inleddes med en tripp till Howth som avslutades med ett biobesök. Såg Insidious och jag kan säga att det var bland de läskigaste bioupplevelserna ever! Ett par dagar senare var det en galen dag på jobbet med systemkrasch och grejer, sjuk backlog på mailen..försov mig dessutom men hann ändå. 7 maj var det inflyttningsfest hos Alva, Fredrik och Niklas, sjukt kul! Åt för första gången på The Counter, fantastiskt goda hamburgare som man får designa som man vill! Gick på Leprechaun museum. Väntade på Steven Gerrard i 3 timmar, gav upp. 9 maj fyllde kusin Emmy och Eriks år, 12:e fyllde lillebroren. 13 maj blev det heldagsutflykt till Nordirland, Giant's causeway! Det regnade till och från, vi gick över en hängbro och fick en liten historielektion i Derry. Dagen efter åkte vi till Bray och kollade på ett akvarium. 17 maj kom drottning Elizabeth till Dublin, lite senare kom Obama. Vägar stängdes av och det var poliser överallt, lite kaos. Jag nötte Galway girl-låten och jag är inte less än. 18 maj var mormors födelsedag.
Vi såg pirates-filmen i 3D. 25 maj var Emmas födelsedag, 26 fyllde systeryster år. 28 maj fikade på det som kom att bli mitt favorit-teställe. Klippte mig även och gjorde slingor! Såg Toy story 3 som jag tyckte var jättebra! Fick även ett paket av sötaste Sara som innehöll Mia Skäringers bok!

 


Juni

1 juni fyllde jag 24. Jobbade 7-15, blev väckt av Steffe kl 5 och fick öppna fina presenter! När Stewen slutat jobba kl 19 möttes vi upp på stan och åt mumsig thaimat ur papperslådor, samt efterrätt på Eddie Rocket's. Bra dag! Jag fick även paket av mamma samma dag! Och ett grattiskort från Elizabeth från jobbet.
Juni månad innehöll även en filmkväll hos Iza och Thomas, superkul! Blev bjuden på gomat och så drack vi någon öl och åt massa snask. Blev många glada skratt och en ganska dålig film, haha! Steffen klippte av sig långhåret, vi hade en mysig picknickdag i Phoenix Park och fick tillbaka pengar från skatten i Sweden. Jag hade en regnig dag där jag gick ut och gick med iza och Embla (vovven). Vi fikade igen på mitt favvoställe. Fikade på ett annat fik...  Såg en hel regnbåge på jobbet. Köpte en ny hårborse vilket var ytterst välbehövligt. Jobbade övertid och träffade Thomas en sista gång innan han åkte hem till Sverige - åt hamburgare på City burger. 16 juni fyllde gulle-Stina, Erikas kära Tommy och min jobbarkompis Elizabeth år. Vi hade "after work-cocktail" på Café en Seine med Alva & co.
Midsommarafton blev jobb till kl 21, därefter midsommarfirande hos Alva! Sill, potatis, köttbullar och allsång! Såg prideparaden och åt frozen yoghurt. Såg filmen Orphan som var fruktansvärt obehaglig. 30 juni fyllde Erika år.

Kommentera här: