Lista 2011

Det är femte året i rad som jag fyller jag i denna lista, frågorna har sett ungefär likadana ut.. -07 och -08 gjorde jag den på bilddagboken (numera "dayviews"), ni kan ju följa mig där också om ni vill. Brukar ladda upp bilder från iphonen. :D Roligt och smidigt. Heter tjofftjoff även där, och på Instagram-appen!

Såå, here we go...





1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Såg giraffer och en häger, åt frozen yoghurt, firade midsommar på Irland, såg The Ark och Veronica Maggio, pluggade på universitetet, flyttade på riktigt (till Umeå). För att bara nämna några saker.. :D


Veronica Maggio på PDOL

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag tror inte jag hade några?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Det blev ju värsta babyboomen! Andreas & Petra, Jocke & Malin, Linus & Susann, Jenny & Chrille, Pär & Linda, Mari & Lasse.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du? Flyttade hem från Irland i juli.


Jag matar svanar i St Stephen's green, Dublin

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? En resa till Thailand.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
 Jag säger tre datum: 10/7 - flyttade hem till Sverige, 5/9 - skolan började,  11/11 - bara för att det var 111111. Satt på skolan och gjorde grupparbete kl 11.11. :P



8. Vad var din största framgång 2011?
Vet inte? Kanske att jag började plugga!

9. Största misstaget? Glömde busskortet hemma en dag och fick betala enkelbiljetter... Haha jag har inga större misstag jag kan komma på!?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Icket. :)

11. Bästa köpet? Iphone 4S

12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra...?

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det mesta! När Erika & Tommy kom och hälsade på oss i Dublin blev jag riktigt glad. :D (Och när mamma och pappa kom också) Sen blev jag sjukt glad när jag fick veta att jag klarat min allra första tenta, med bravur!


Stewen, Tommy & Erika

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

För att bara nämna fem:

Mr Saxobeat - Alexandra Stan
Firework - Katy Perry
Jag kommer - Veronica Maggio
The edge of glory - Lady Gaga
What are words - Chris Medina

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Inte var jag ledsnare iallafall!



16. Vad önskar du att du gjort mer?
Spelat gitarr :P

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig.

18. Hur tillbringade du julen? Med släkten från pappas sida i Arvidsträsk byagård, så mysigt!



19. Blev du kär i år? Jag blev kär -08 och är det än såklart! :)

20. Favoritprogram på TV? Idol

21. Bästa boken du läste i år? Hypnotisören. Skynda att älska av Alex Schulman och Robert Gustafssons Från vaggan till deadline var också himla bra!



22. Största musikaliska upptäckten?
Hmm, vet inte riktigt? Vet inte om jag fattar frågan rätt egentligen, jag tänker på bra musik jag upptäckt.. Det var ju inget super-Idol-år men Amanda F var ju fantastisk. Och Moa, och Robin. Sen upptäckte jag inte så mycket mer i musikväg... Men den här låten förtjänar att få vara med igen. Så skön!

23. Något du önskade dig och fick? En brödrost i julklapp! Och Vännerboxen!!!

24. Något du önskade dig men inte fick? Näerå :)

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Bodde fortfarande i Dublin då. Blev väckt av Stewen kl 5, öppnade fina presenter, jobbade. På kvällen åt vi thaimat ur papperslådor, sååå gott!! Så mysigt att sitta på gatan och äta med pinnar, hehe. Sen blev det efterrätt på Eddie Rocket's - fantastiskt god Perfect Brownie Sundae.


Nöjt födelsedagsbarn den 1 juni

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Finns väl alltid något! En Thailandsresa, då hade 2011 varit tipptopp. Vi mååste ta oss till Thailand och Steffes pappa nästa år!!

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Byta-om-till-mjukisar-direkt-man-kommit-hem, typ! Nä men allvarligt, ganska-som-vanligt...

28. Vad fick dig att må bra? Steffen, vänner och familj! Irland och sommaren!

29. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha, ingen. Men bara för att jag sagt det varje år så tänker jag att jag letar upp en bild på någon snygg kändis, bara för att...


Jim Sturgess från One Day

30. De bästa nya människorna du träffade? Favvotjejerna i klassen :)

Kommentera här: