11 frågor

Jag har inte glömt, jag har bara dragit ut på det! Cissi utmanade ju mig med 11 frågor som jag ska svara på, sedan ska jag hitta på 11 egna frågor att utmana några läsare med. :)
 
1. Om du bara fick äta en enda maträtt resten av ditt liv, vad skulle det vara?
Det här är så svårt så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! Herreherregud. Stuvade makaroner och korv, plättar, palt, fisk, hemmagjord pizza... Ojojoj. Kanske jag skulle välja pappas grillat med mammas tillbehör. Mmmm. Undrar hur man skulle må av att bara äta en enda maträtt för resten av livet?


Lägg till majskolv på det här! Och lite morötter och palsternacka bland potatisen.

2. När är man gammal?
Det är nog en definitionsfråga. Jag kände mig gammal när jag var 14... Och det beror lite på vad man jämför med. Men gammal gammal skulle jag säga att man är vid typ 80. ;)


Inte så gammal Karin

3. Vilken låt kan du hela texten till?
Arja Saijonmaa - Högt över havet ;) (men många fler...)

4. Om du måste välja; Alltid säga det sista ordet i en mening två gånger på raken (exempel; Hej jag heter Cecilia, Cecilia.), eller att nysa i början av varje mening.
Oh, fasen vad svårt! Det skulle nog bli för jobbigt att nysa hela tiden så jag tar det där med sista ordet. Eller njäe vafasen, kanske nysen ändå... Nyser ju ändå ganska ofta, när solen är framme.

5. Om du skulle vara ett djur, vilket djur skulle du vara och varför?
Jag skulle vara en delfin för de är så himla fina och smarta djur som verkar så lyckliga. Skulle hoppa och leka i vattnet hela dagarna. Eller så skulle jag vara en fågel, för att kunna flyga.


Jag och Sara simmade med delfiner i Mexiko 2008. Det häftigaste jag gjort i mitt liv!

6. Alltid sommar eller alltid vinter?
Alltid sommar.


Favvobild.

7. Vad ville du bli när du var liten?
Typ veterinär eller hästskötare.

8. Vad är meningen med livet enligt dig?
Att leva!

9. Tror du på att jorden kommer gå under i december i år?
Oh nej. Gör du?

10. Vad tycker du om och vad ogillar du med dig själv? Nu snackar vi personlighet.
Oj, hmm... Jag gillar att jag är omtänksam och positiv som person. Ogillar att jag är så himla velig (ni ser väl bara av att läsa svaren på de här frågorna...) och fjantig ibland. Jag ältar ofta småfel jag gör, önskar att jag hade lättare för att släppa saker.

Thailand 2010.
 
11. Vad önskar du att du kunde göra som du inte kan idag?
Åh, mycket! Jag önskar till exempel att jag kunde spela gitarr, men det ska väl gå att ordna!



Här kommer mina frågor!
 
1. Du hamnar på en öde ö med antingen Thorsten Flinck eller Björn Ranelid, vem väljer du?

2. Aldrig mer glass eller aldrig mer godis?

3. Hur var du som barn?

4. Vilken skådis skulle få spela dig i en film om ditt liv?

5. Om du bara fick äta en sorts efterrätt för resten av ditt liv, vad skulle det bli?

6. Vad är du rädd för?

7. Favoritbok?

8. Drömresa?

9. Tror du på ett liv efter döden?

10. Om du var tvungen att gå på Idol-audition, vilken låt skulle du sjunga?

11. Slutligen en klassiker - hur skulle du beskriva dig själv med tre ord?



Jag utmanar 7 tjejer: Ida, Lovisa, Johanna, Sara, SaraErika och Emma.
Fast egentligen utmanar jag alla mina läsare! ;)