En sån gravidlista

Hur gamla är ni, du och din partner? Jag blir 26(!!?) snart och Stewen är 32.

Hur fick du beskedet att du var gravid?
 Tog ett graviditetstest...

Vilken vecka var du i då? Har räknat ut i efterhand att jag var i vecka 9(!)

Hur reagerade du när gravtestet var positivt? Blev glad, pirrig och lite chockad!

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid? Visade honom testet och ba "du ska bli pappa!!" typ.

Var det planerat? Ja.

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? Blev gravid på första försöket, så en månad.

Var du orolig för missfall? Nej inte speciellt faktiskt. Tänkte att ifall det blev missfall så var det något som inte var som det skulle.

Vem i er närhet fick veta nyheten först? Erika & Tommy, och Stewens pappa.

Hur gick ni ut med det officiellt? Jaa, berättade ju för de närmaste "på riktigt" (kastade fram ultraljudsbilderna, PANG bara!), och så blev det en del telefonsamtal och sms, sedan var det väl ute får man väl säga. Berättade på bloggen den dag vi gick in i vecka 20.

Känner du dig redo att bli mamma? Ja!

Hur känns det att ha en bebis i magen? Det känns helt fantastiskt, pirrigt och spännande. Rent kroppsligt känner jag väl inte av det speciellt än, förutom när h*n sparkar och sprattlar runt såklart!

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? För några dagar sedan stod min våg på 2,5 kg plus. Men jag verkar väga lite olika från dag till dag. Går både upp och ner.

Cravings? Inga alls.

Gravidkrämpor? Inga. Mådde lite lite illa någon gång i vecka 14, spydde då två gånger. Annars ingenting. 

Har ni planerat några namn? Ja vi har ett flicknamn och ett pojknamn på lager. Men vill ha några extra, man vet ju aldrig!

Hade ni lätt för att komma överens om namnen? Otroligt!

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke? Stewen tror pojke men jag tror inte något. Har ingen sån där känsla som många får!

Hur länge ska du vara föräldraledig? Det får vi se, jag skulle gissa nästan ett år.

Ska ni dela på föräldraledigheten? Ja.

När är bebisen beräknad att komma? 7 augusti.



Jag i lördags. (V. 26+2) Med 1 kg godis som vi tog med oss till E & T. Folk som såg mig måste ha trott att jag hade allvarliga gravidcravings där jag gick runt med jätteburken. Det har jag dock inte. Det kan ha varit första gången i år som jag köpte lösgodis... Minns inte sist det hände?!

Kommentera här: