280 av 280 dagar


Idag är alltså pluttis i magen beräknad att komma till världen. Tänk att h*n har varit därinne i min mage i 280 dagar!? Helt galet! 

Var ju till specmödra idag och allt ser bra ut, men ingen bebis vill komma än. Jag är fortfarande öppen runt 1,5 cm och livmodertappen är pyttepytteliten! (Den kunde tydligen ha varit flera centimeter, vanligt för förstföderskor). Så det var ju bra! Huvudet hade trängt långt ner också. Läkaren gjorde en hinnsvepning så jag hoppas att det sätter igång lite värkar snart! Känner mig faktiskt lite annorlunda i kroppen, och har lite starkare sammandragningar. Kollade CTG och där såg allt (jag citerar CTG-snubben) "FRUKTANSVÄRT bra ut".

De vill ge oss några dagar till eftersom det är bäst att värkarna kommer igång spontant. Har en tid för överburenhetskontroll på tisdag, sätts igång på onsdag om inte bebis kommit innan dess. Så max en vecka bort, iiiiiiihh!! Men när allt ser så himla bra och moget ut kan jag inte förstå varför bebis inte vill komma. Hoppas på värkar snart!

Det kanske blir födelsedag den nionde ändå? ;)
1 Sara:

skriven

haha coolt om det blir det! :) jag pratade med carro nyss å vi sa 8/8 låter som ett bra datum också! :)

Svar: Haha ja det gör det :D
tjofftjoff

2 Ida:

skriven

Haha jaaa!! Shit om en vecka sitter du med en helt ny människa i famnen.

Svar: Jaa senast om en vecka! Herreherregud!!
tjofftjoff

Kommentera här: