Finaste Ella

Idag är det två veckor sedan Ella föddes, jag kan inte för mitt liv förstå det. Dagarna går så himla fort, vill bara pausa tiden! Det har varit mycket sjukhus för oss men nu är det slut på det och vi börjar landa lite mer i vårt nya liv.

För att göra en lång historia kort så åkte jag på en akut blödning två nätter efter att vi kommit hem från BB. (Det visade sig vara på grund av Waranet, de höll på att ställa in rätt dos tabletter på mig men jag blev för lättblödande). Trodde seriöst att jag skulle dö i duschen hemma. Blev ambulans med blåljus in till förlossningen igen där de tryckte på min mage för att få ut allt (sju resor värre än förlossningen) och vi blev kvar ett par nätter. Jag fick dropp, blod, plasma, järn och allt möjligt, och de tryckte på magen, gjorde ultraljud och grejade med mig. Skulle sövas och opereras (skrapas) om inte kroppen stötte ut det som var kvar, men det kom ut av sig själv så jag slapp skrapning!
 
När jag piggnat till och vi skulle få fara hem visade det sig att Ella fått en infektion. Vi hade upptäckt en liten skavsårsliknande prick på magen någon dag tidigare men en barnmorska trodde att det var från blöjan bara. Men sedan blev det alltså större och mer öppet, så barnläkaren fick titta på det. Blev antibiotika i 6 dagar för lilla Ella, genom en nål (egentligen plaströr) genom huvudet, och så la de om såret några gånger. Det läkte supersuperfint! Ella hann aldrig bli påverkad eftersom behandlingen sattes in såpass snabbt, hon var bara liite tröttare än vanligt.
 
Idag blev Ella utskriven så hon slipper nu antibiotika via nål i huvudet och den snygga tygmössehistorian...  Hon är som sagt två veckor gammal nu. Det är en mycket matglad ung dam vi har fått, som nyser ofta (som sin pappa) och hickar våldsamt (som sin mamma). Stora ögon har hon och gillar att bäras runt och titta sig omkring, ibland tittar hon så länge så att hon blir vindögd. En riktig kräkis är hon också. Sover gör hon långa stunder, skriker när hon är hysteriskt hungrig, då glömmer hon nästan bort hur man äter. Hon är världens finaste och jag älskar henne så hjärtat spricker! ♥
 



1 Johanna - Mamma till Ella & gravid:

skriven

Så söt! Nu längtar jag ännu mer till min plutt :)

Svar: Visst är hon :) förstår att du längtar! :D snart är h*n här!
tjofftjoff

2 sara:

skriven

♥♥♥<3

Svar:
tjofftjoff

3 Erika:

skriven

Finaste Ella!! <3 åh nu längtar jag också ännu mer efter vår lilla kille ;) kram!

Svar: Och vi längtar också!! :D <3
tjofftjoff

Kommentera här: