Lista 2013

Här kommer den årliga listan! 2013 går till historien som det bästa året någonsin för vi fick ju träffa våran lilla Ella. Jag ska sluta tjata om att tiden går fort för den kommer bara gå fortare... Brukar få panik när året börjar gå mot sitt slut men nu, sista dagen på 2013, ser jag fram emot vad 2014 kommer ha att erbjuda. Nytt år och nya möjligheter, The best is yet to come, Carpe diem och allt det där. Gott nytt år på er!
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Massor med saker! Morotsstuvning, banana pancakes och cakepops. Var på kosläpp, tränade gravidyoga, stod i plankan 5 minuter, åkte ambulans med blåljus... Och födde barn, det är det mäktigaste jag gjort i livet!



2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja! Eller jag kallade det nyårsmål istället, haha. Skulle dricka mer vatten, äta mer frukt och grönt, skriva dagbok ofta, träna och röra på mig mer, ringa vänner och familj oftare, söka MKV-relaterade jobb, åka slalom och resa. Jag gjorde nästan allt, missade att åka slalom (men så var jag ju gravid också) och resa (utomlands).

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Erika & Tommy!

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov för det.

5. Vilka länder besökte du?
 Inget annat än Sverige, tyvärr! Första gången på flera år som det hänt.

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
 Mer pengar på kontot, hehe.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Givetvis 13 augusti då Ella föddes! Men säger några fler jag kommer på på rak arm: 18 februari - Steffes födelsedag och jag fick höra Ellas hjärtslag för första gången. 21 juni - Midsommarafton och jag fick blodproppen. 6 december - Erikas & Tommys Elwin föddes. 21 december - Jag tog min sista blodförtunnande spruta!




8. Vad var din största framgång 2013?
 Det är nog upptäckten att jag är starkare än jag tror. (OBS. Ej fysiskt). (Eller jo, det också). ;) Och att jag blev mamma, det räknar jag som en stor framgång, det är ju det största man kan vara med om i livet.

9. Största misstaget? Att jag råkade köpa Bregott istället för Norrgott en gång... Så vi kan nog konstatera att jag inte gjort några stora misstag i år! (Isåfall har jag förträngt dom).

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte sjuk alls men skadat mig mer än någonsin. Blodpropp gravid i vecka 34, akut blödning när Ella var 5 dygn gammal.

11. Bästa köpet? Barnvagn! ;)



12. Vad spenderade du mest pengar på?
 Ella.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När Ella föddes såklart! Det går inte att med ord beskriva. Och alla dagar med henne gör mig glad. Annars måste jag säga att Stewen är den som alltid får mig glad när jag är nere.



14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Håkan Hellström - Det kommer aldrig va över för mig
Pink feat. Nate Ruess - Just give me a reason

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Aldrig varit så glad som i år.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Scrapbookat, för nu ligger jag efter så otroligt mycket! Och så önskar jag att jag hade läst fler böcker, det ska jag göra nästa år.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ältat småsaker, och stört mig på grejer jag inte kan påverka.

18. Hur tillbringade du julen? Först med Stewens familj och sen med min familj och pappas släkt! Åt massa mat, öppnade klappar och myste på.

19. Blev du kär i år? Är alltid kär!

20. Favoritprogram på TV? Solsidan, Hela Sverige bakar, Idol.


21. Bästa boken du läste i år? Inte var det då 50 nyanser-böckerna iallafall, ursäkta men HERREJÄVLAR så fruktansvärda!!! Jag måste plåga mig igenom sista boken bara för att se hur det slutar... Men jag läste faktiskt inte så mycket böcker i år. Får kanske säga Att föda av Gudrun Abascal, den var bra att läsa innan Ella kom till världen! Just nu läser jag Sandmannen av Kepler och den är fantastiskt spännande, men kan ju inte säga den för kommer inte läsa ut den förrän nästa år... Och En man som heter Ove har jag inte läst ut än.

22. Största musikaliska upptäckten? Vet faktiskt inte!

23. Något du önskade dig och fick? Ett friskt barn.



24. Något du önskade dig men inte fick? Nej det tror jag inte!

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Den är svårslagen! Vi var hemma på byn och dagen började med att Steffe sjöng för mig på morgonen och jag fick öppna paket. Fick ett kameraobjektiv och blev jätteglad! Mamma hade köpt tårtgrejer och svenska jordgubbar(!) så efter frukosten gjorde jag tårta och plockade fram lite mer fika. Fikade med mamma och pappa och Steffe och kring lunch kom Stina, Sara och Simon. Jag fick så otroligt fina presenter av allihopa så det är inte sant. Bland annat fotoalbum, en fläkt, orkidé, parfym, bebisfilt och en jättefrän skål! Sen blev det en tripp till Storforsen där jag och Sara tog första doppet! Kallt men härligt! Vi köpte hem pizzor och åt hos Sara. Hyrde film, surrade och åt karra.



26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En frisk och pigg mormor.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2013? Haha, jag har väl aldrig haft någon stil. Men det blev ännu mer mjukiskläder i och med gravidmagen. Gravidjeans och gravidtröjor... Och under sommaren bodde jag i min blåa gravidklänning från HM. Bästa plagget någonsin!



28. Vad fick dig att må bra? Graviditeten, Stewen, vänner och familj. Och Ella såklart!


29. Vilken kändis var du mest sugen på? Får nog säga Ian Somerhalder i år igen! ;)

30. De bästa nya människorna du träffade? Vår lilla Ella och Erikas & Tommys Elwin. Såklart!

1 Erika:

skriven

Vilket grymt bra år detta blev alltså med våra fina ungar som kom till världen! <3 Roligt att det blev samma år :D när Elwin fått växa ikapp Ella lite så kommer dem ju säker ha störtkul ihop sen!

Svar: Ja helt fantastiskt! Och ja de kommer ju ha jättekul :D :D :D
Mamma Karin

Kommentera här: