Bra onsdag

Efter dagens föreläsning gick jag på bokjakt. Foundations of marketing för 474 spänn på Bokia. Yey... Köpte även  linsvätska och lite hårgrejs. 

Såg den här fina ramen på stan också som jag tror att jag måste gå och köpa, skulle bli fin i nya lägenheten!



Efter köpet av alldeles för dyr bok fick jag lite ångest och ville inte gå och handla mat. Bestämde mig för att kasta ihop något av det som fanns hemma, och se på tusan - det gick ju hur bra som helst! Nöjd Karin slapp handla och behövde heller inte kasta den överblivna salladen från igår. Wihoo!


Inspirerad av Sofies superrecept på kycklingpaj! En vanlig pajdeg som fick vila och sedan förgräddas, sedan hade jag i en stekt kycklingfilé i små bitar, kokt broccoli och en äggstanning med curry, sambal och mangochutney. Strax innan pajen var klar la jag på några skivor ost. Blev mycket mumsigt!


Kvällsfika i min ensamhet blev detta te och mina morotsbröd med ost på. Så jäkla gott!



Naturligt utan kofein var det ja.

Och vet ni, fick ju tillbaka hemtentan om nya medier idag, VG. Oväntat och roligt, mycket nöjd!
Dessutom är det ju Sveriges mästerkock och Mia på Grötö ikväll, guuud så trevligt. Så om ni ursäktar, nu ska jag återgå till TV-tittandet. Har bosatt mig i soffan ikväll nämligen.
1 JHH:

skriven

åååh. Det där receptet måste jag testa och roligt med VG på tentan GRATTIS :)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra, mycket gott och enkelt :D Åååh TACK ska du ha :)
tjofftjoff

2 Sara:

skriven

det tet drack jag hos emelie i måndags. supergott!

Svar: Javisst! :D
tjofftjoff

3 Erika :

skriven

Du är så himla duktig Karin!! Heja för bra skoljobb! 😄 Och gällande min frukostutmaning, galet svårt för mig att få i mig ens en macka, jag är inte alls van. Haha men jo, jag borde gå en frukostkurs hos dig! Haha ;)

Svar: Men tack söta du :) Haha! :) själv klarar jag mig inte utan frukost.. konstigt det där med hur olika man är :) min dag skulle vara förstörd om jag bara åt en stackars pepparkaka på morgonen! haha!.
tjofftjoff

4 Erika :

skriven

Du är så himla duktig Karin!! Heja för bra skoljobb! 😄 Och gällande min frukostutmaning, galet svårt för mig att få i mig ens en macka, jag är inte alls van. Haha men jo, jag borde gå en frukostkurs hos dig! Haha ;)

5 Emma:

skriven

Du är så duktig!!!! Både i skola och på och laga mat ur timma luften!!!
Hur går de med 50 nyanser böckerna? Läst dom eller?😃

6 Matilda:

skriven

Beställ böcker på adlibris.se istället,brukar ofta vara mycket billigare och fraktfritt. =)

Svar: Sant, men jag behövde boken tämligen omgående så jag hade inte så mycket val! :) Var ute sent med att skaffa kurslitteratur..
tjofftjoff

Kommentera här: