Bagels i skenet av adventsljusstaken

Oj oj sicken poetisk rubrik.

Ja, imorse blev det nygräddade bagels klockan 06.00(!) Bästa påfundet, frysta bagels på affären som man värmer i ugnen eller bara låter tina, går även bra att rosta. Göttans! 

Jag hade typ glömt att jag skulle jobba idag. Blev ju att kliva upp lite extra tidigt men Steffe var på, så kl 06.00 denna söndag satt vi vid köksbordet och åt bagels (med cream cheese och skinka) och drack te. Myspys! Ella vaknade 06.30 och kl 07 började jag jobba. Haft delad tur. Jobb imorgon 7-12 och sen på kvällen bör det av hemåt för då är det snart juuuuuuuul!


Om ni undrar vad en ljusrödaktig stjärna gör på bordet så täcker den två julklappar som ännu inte blivit inslagna...
1 Emma:

skriven

Haha bagels! Trodde de var gott men har insett efter våra USA resor där man kan äta bagels överallt att det verkligen inte är ett bröd som faller mig i smaken! Hade hoppats de slulle smaka bra för jag tänker alltid på O.C när jag ser dessa bröd:)

Svar: Jaaa, i OC äter de ju alltid det :D jag tycker det är gott! Vi åt det i Dublin ibland :) men jag älskar ju typ allt bröd!! :)
Mamma Karin

Kommentera här: