Att stoppa saker i munnen

Ganska intressant det här med att bebisar ska stoppa allting i munnnen. Att det är en del i deras utveckling. Det är väl deras sätt att upptäcka världen. Vår BVC-sköterska berättade att det finns en teori när det gäller det här med att stoppa grejer i munnen... Ni vet att vi som vuxna liksom kan föreställa oss hur ett bord ska smaka bara genom att titta på det. Eller att vi kan tänka oss hur en TV smakar. Haha. Det, sägs det, är för att vi en gång har smakat på allting!

Har ni slickat på en lyktstolpe? Jag minns så tydligt när jag gick på dagis och alla barnen slickade på lyktstolpar. Fröknarna fick komma och lossa tungan med varmt vatten. Jag minns att jag tänkte "så ska man INTE göra", "tungan fastnar ju, aj aj aj". Men ändå kunde jag inte låta bli att prova. Haha! Knäppa unge. 


Kommentera här: