En bulle utanför bageriet

För en vecka sedan hade jag och Ella en så himla härlig dag i solen. Vi är ju ute och cyklar mycket nu och har passerat Hagabröd några gånger men då har det varit semesterstängt. Ella har typ världens bästa minne så andra gången vi cyklade förbi sa hon "Köpa bröd där någon gång". Då hade jag pratat om att vi ska köpa bröd där någon gång, första gången vi for förbi. Så i fredags frågade jag Ella om vi skulle cykla till bageriet, och det ville hon såklart! Jag hade aldrig varit där förut. 

Kändes så gammaldags på något sätt. Ta cykeln till bageriet och köpa bröd. Och bullar. Jo de hade bullar så det var klart vi var tvungna att köpa. Ella blev överlycklig! Hon ville äta direkt så vi satte oss utanför på en bänk och åt varsin bulle. Lyckan i Ellas ögon alltså. (Jättestor bulle, hon orkade inte hela).  

Det behövs inte mycket. En cykel, ett bageri, en bänk och en bulle. Kände att det var ett ögonblick jag kommer komma ihåg för resten av livet.


 
 


Kommentera här: