Vattenfärgspremiär


Idag målade Ella med vattenfärg för första gången! Det var en hit. Speciellt att doppa penseln i vattnet och röra runt i alla färgerna, gärna blanda flera olika. Vi gjorde även hand- och fotavtryck, har ju gjort några tidigare (det var därför jag köpte vattenfärgen). Det fanns ju en tid när fotavtryck var enklare än handavtryck, haha. När Ella var bebis nöp hon ju ihop händerna och när det gällde fötterna la man ju bara henne på skötbordet och kladdade ner fötterna, och sen tryckte till på papper. Fötterna var enklare än händerna alltså. Nu när hon är större kan hon ju spreta med fingrarna själv och med lite hjälp av mig trycka till på papper. När jag skulle göra fotavtryck fick hon sitta i sin stol medan jag kladdade (läs: duttade med svamp) på fötterna, och sedan ställde jag helt enkelt ner henne på papper. 

Efter vattenfärgskladdet var det färg överallt så det fick bli bad! Nu sover hon ute på balkongen och jag ska se lite Pretty little liars.

1 Marie:

skriven

Ohh vad roligt =D

Svar: Ja massor :D
Mamma Karin

Kommentera här: