Jag donerar mina organ

För någon vecka sedan tog jag tag i att anmäla mig till donationsregistret. Det var en grej jag tänkt på länge men inte gjort, varför vet jag inte riktigt. Det tog ju bara typ 2 minuter av min tid. Visste ni att en donator kan rädda livet på 8 personer(!!?!?!!) Det är ju helt fantastiskt. Har ni inte anmält er, gå in och gör det - oavsett om ni kryssar ja eller nej.

Min vän och idol Amanda har cystisk fibros och väntar på nya lungor. Jag tycker verkligen att ni ska gå in och läsa hennes blogg. Amanda är så otroligt klok, stark och fin på alla sätt och vis. Hennes inställning till livet är beundransvärd. Och jag hoppas innerligt att hennes telefon ringer snart. ♥

 
 
1 Sara R:

skriven

Ett självklart val! Vad ska jag med kroppen till efter döden och tänk om jag eller någon jag känner behöver nya organ en dag? Då skulle jag vara otroligt tacksam!

Svar: Men eller hur! :)
Mamma Karin

Kommentera här: