Overnight oats

Jag testade overnight oats idag! Eller ja jag blandade den alltså igårkväll och åt den imorse. Har velat prova det himla länge men bara glömt bort. Det var så gott! Lite skeptisk då det var chiafrön i (inget fan av chiapudding...) men det blev inte riktigt bra. Hittade receptet på recept.nu. 


Overnight oats

1,5 dl mjölk (jag tog havredryck)
1 dl havregryn 
1 msk chiafrön (jag tog dock inte fullt en matsked, kanske 3/4)
1 msk kokosflingor 
1 dl bär (jag tog hallon)
1 tsk vaniljpulver
1 nypa kanel 
Några mandlar, hackade (jag hade inga, gick bra utan).


Blanda ihop alla ingredienserna och ställ i kylen över natten. Ta ut på morgonen, rör runt och ät. Strö över hackade mandlar ovanpå om du vill. Jag toppade med lite extra hallon! Man kan aldrig få för mycket hallon. (Såg ni förresten kvällens Halv åtta hos mig? Hur kan man inte gilla hallon!?!?!?!!)



Kommentera här: