Lediga dagar

Har varit ledig både igår och idag. Jag går således mot jobbarhelg... Igår pressade jag in en himla massa saker (har en tendens att göra det när jag är ledig). Tvättade, bakade två sorters bröd, städade och plockade undan stup i kvarten, var på bibblan och gick på apoteket. En snabbis in på Ica och så hem och fixa middag.
 
Kul med nya böcker och Ella älskar ju bibblan. På apoteket kom förresten en kvinna som jobbade fram till Ella och började prata med henne. Ella hade sin mjukisdjurspanda med sig. (29 kr på Ikea, fynd!) Kvinnan bara "Vilken fin panda, vad heter den? Heter den Pandan?" Ella bara log finurligt. Jag sa "Ska du säga vad pandan heter, Ella?" Kvinnan och hon i kassan skrattade gott när Ella sa "Min panda heter Einar". Haha, sötunge!

Idag har jag varit fantastiskt trött stundvis. Fattar inte varför både jag och Stewen vaknar före 6 på morgonen? Är det bara för att man väntar på att Ella ska vakna? Ella kom in till oss strax efter 6 tror jag. Jag brukar i princip aldrig vila när Ella sover på dagen men idag tänkte jag att jag skulle försöka ta en 20-30-minuterspowernap. Tänkte först "Jag vilar först och gör någon nytta sen" men så ändrade mig och skulle bara fixa lite annat först. Det tog ungefär en halvtimme. Tror ni inte då att Ella kommer in till mig efter den där halvtimmen?! HAHA! In your face, mama! Här skulle inte vilas. Flickebarnet sov bara en halvtimme!? Det har ju i princip aldrig hänt! Så gick det med den powernapen!

Läste böcker för Ella i hennes säng och låg typ där och halvsov medan Ella läste böcker på golvet sen och byggde pärlor, haha. Har pratat med Sofie på telefon ikväll ( ♥ ) och även varit ute och sprungit en sväng. Ska blogga om dagens middag i ett senare inlägg tänkte jag. Enkelt, gott och vego!



Läslusen på bibblan igår. 

Kommentera här: