Att maxa det sista av sommaren

 
 
Okej, augusti är också är en sommarmånad för mig men det är för tusan GULA LÖV på marken!!! Stewen är inne på sin sista semestervecka nu så vi tänkte försöka hinna göra en massa somriga saker ihop innan han börjar jobba igen. (Jag jobbar 80 %). Idag slutade jag kl 14. Gick till lekparken där Steffe och Ella hängde. (Så härligt att komma cyklande och höra Ellas skratt lång väg då hon busade med pappsen). 
 
Perfekt glassväder tyckte vi så vi gick till Glassgumman-vagnen vid Broparken. Ella fick sin första egna mjukglass, en barnbägare med jordgubbsströssel. Gissa om hon var lycklig! (Men hon lämnade mycket av den). Jag och Stewen tog varsin "snäcka", kolasnäcka och Ballerinasnäcka. Som typ värsta maffiga superduperglassefterrätterna. (Ballerinakexen var dock slut så det blev Centergodisar på den, men det är ju också gott!)
 
 
 
 
Min glass innehöll mjukglass, kladdkakeglass(!), grädde, Noisettesås, chokladströssel och Center (som skulle ha varit Ballerinakex). Stewen hade mjukglass, Daimglass, grädde, kolasås, Daimkulor och Center på sin. Herreguuud! I efterhand kom vi på att vi kunde ha delat på en... Men göttigt var det! (Och vi åt inte heller upp allt, haha).
1 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

gott

Kommentera här: