Badhus, Ikea och hallonpromenad

Igår var det ganska pissigt väder. Vi hade tänkt hänga på stranden (jag var ledig eftersom jag jobbade helgen) men det blev badhus istället! Och det var ju lika kul det. Ellas första badhusbesök. Hon badade ju i Lycksele men det här var första gången på vanligt badhus. Vi for till Holmsund, finns ju värsta härliga poolen för barn där med grunt vatten, små rutschkanor och olika djur och grejer. Ella hade jättekul! (Och jag och Stewen också, haha). Hon plaskade omkring, simmade och åkte rutschkana.
 

 
Efter badet blev det lite mellis i caféet. Ella fick yoghurt och en "chokladboll" (dadelboll, jag tog också en. Helt okejgoda!) Stewen tog en vanlig chokladboll, hehe. På hemvägen stannade vi på Avion och Ikea. (Köpte dina assietter, Ann-Chatrin!) Det blev middag på Ikea. Man kan ju inte gå på Ikea utan att äta mat. Jag brukar alltid äta köttbullar och dricka lingondricka men nu var jag vild och provade något nytt! Tog kyckling med pommes och så drack jag fläderdricka. Gott! Ella åt panerad rödspätta ("fiskpinnar") och Stewen körde på köttbullar som vanligt.
 
 
 
 
 
På kvällen tog jag en promenad med podd i lurarna. Hittade massa mogna hallon längs älven så åt några nävar. Måste snart ta en cykeltur med en burk och plocka en massa!

Kommentera här: