Måndagsgröten


Det var längesen vi körde en grötbild va?! Just nu ligger denna gröt i min mage. Gröt på havregryn och rågflingor. Klippte ner några torkade katrinplommon och blandade i krossade linfrön. Toppade med mosade jordgubbar, (tinade från frysen) pumpakärnor och chiafrön. Havremjölk till. Fantastiskt göttigt! Havremjölk till havregrynsgröt är en riktig höjdare tycker jag. Kan inte dricka det som vanlig mjölk i ett glas men till gröt och i smoothie och sånt är det hur bra som helst!
 
1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Ser gott ut!

2 Kusse-Stina:

skriven

Var försiktig ens krossade linfrön bara. http://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/vaxtgifter/cyanogena-glykosider-och-vatecyanid/

Svar: Ja Stewen pratade om det där! Hade de lugnat ner sig med varningarna? Jag tvekade lite men tänkte att jag kan äta upp dom jag har :)
Mamma Karin

Kommentera här: