Nutelladagen

 
Jag har ju glömt visa er min snajsiga Nutella-smördegs-grej jag gjorde när det var Nutelladagen (5 februari)! Jag hade lite bråttom och skar lite slarvigt men tyckte ändå att den blev rätt fin. Jag tog 4 plattor med smördeg, kavlade ihop dem två och två till cirklar. Smetade Nutella på en cirkel och la den andra över. Sedan skar jag med kniv inifrån och ut, tog två snuttar i taget och rullade liksom utåt från varandra. (Googla, finns massor med recept på såna här smördegsgrejer). Penslade ägg på och skjutsade in en stund i ugnen på 200 grader (tror jag det var).

Så gott! Glass och hallon till var tipptopp.


 
1 Emma -Merakibeauty.se:

skriven

åh så gott det ser ut :)

Svar: Det var himla göttigt :) Prova!
Mamma Karin

2 Veronica Wallgren:

skriven

Åh vad gott :)

Svar: Verkligen :)
Mamma Karin

3 Fairyland surprises:

skriven

Mums vad gott det dä såg ut!

Svar: Supergott!! :D
Mamma Karin

4 Felicia:

skriven

Ser riktigt gott ut! Kanske man ska testa, verkar så enkelt :)

Svar: Sjukt enkelt! Och sjukt gott :D
Mamma Karin

Kommentera här: