Sista juli

Imorgon är det augusti och det känns lite vemodigt att juli är slut... Varför ska sommaren gå så himla fort? Vi har haft massor med härliga dagar. Lycksele-helg, utflykter, hemmahäng och nu har Ann-Chatrin och Roger varit här och hälsat på några dagar. (De åkte ikväll, så tomt det är nu!) Ska bjussa på en bildbomb vid tillfälle.

Filuren i magen växer och frodas och jag är inne i vecka 28. Sjukt! Bebben har ögonfransar och är ungefär 34 cm... Fattar inte. Känner mer och mer rörelser men det är ju fortfarande overkligt att det är någon därinne. Jag mår hur bra som helst faktiskt och på jobbet går allt smärtfritt och bra. Magen har inte börjat vara i vägen än... 

Vanligaste kommentaren jag får just nu är helt klart "Vad blir det?"/"Blir det en kille eller tjej?"/Har ni tagit reda på kön?" Lite märkligt! Upplever det ibland som att folk blir förvånade när jag säger att vi inte vet om det blir en flicka eller pojke. Verkar ju bli mer och mer vanligt att folk tar reda på kön. Själv tyckte jag att det var himla häftigt att inte veta med Ella, lite julafton över det hela. Och så spännande! Att ta reda på kön skulle för mig kännas lite som att öppna en julklapp i förskott, haha! (Men alla är vi olika!)


Ella med kaniner på Mickelbo gård.
 
 
Nä hörrni, nu ska jag hoppa i duschen. (Hade hemskt gärna hoppat i älven). Har svettats så mycket ikväll att det inte är klokt. Jobbat delad tur idag och det är så himla varmt överallt... Jobb 8-14 imorgon. Godnatt på er!

Kommentera här: