En CF:are och en cosplayer

Idag kunde man lyssna på min vän Amanda på radion i Fråga vad du vill i P3.
Slår man upp ordet kämpe i en ordbok borde det stå Amanda där. Amanda har cystisk fibros och väntar på nya lungor sedan 13 månader tillbaka. Hon går med syrgas dygnet runt och har en lungkapacitet på 30 %... Ändå är hon alltid glad och hon klagar typ aldrig!? Jag har lyssnat på programmet nu ikväll (samtidigt som jag städade). Amanda vet inte hur det känns att dra ett andetag djupt ner i lungorna och hon längtar efter att kunna orka storstäda... Hon har verkligen en gnista och inställning som få människor har. Hon är så cool så att det inte är klokt. Jag vet ingen som är som henne. Ni bara måste lyssna och förundras av denna fantastiska människa!
 
Sedan måste jag även be er lyssna på häftiga Anna Erika som var med i samma radioprogram förra veckan(!) Hon är en jobbarkompis till mig och håller på med cosplay. Helt sjukt fränt! Hon är också så himla himla cool. In och lyssna här.

 
 

Kommentera här: