Leos lekland och Jamaica-nalle

Igår var Stewen ledig och jag jobbade kväll, så vi passade på att hitta på något skoj med Ella. Vi for till Leos lekland! Vilken höjdare. Det var längesen vi var där sist och nu kunde Ella klättra själv och leka mer. Så himla kul! (Jag älskar att åka stora tigerrutschkanan med henne). Stewen och jag klättrade och for runt som dårar också. Bytte av varandra ibland så den ena hängde efter Ella och den andra satt i en soffa, haha. Förstår mig inte på barn, de blir ju aldrig trötta? Vilken kondis de måste ha!?
 
Jag kröp och krälade så att jag blev röd om knäna, haha. Är öm idag också, plus att jag har ont i rumpan? Vad fasen gjorde jag egentligen? Jag är så otränad så att jag inte ens pallar att åka rutschkana, haha.

Vi kunde stanna länge igår eftersom Ella inte måste sova på dagen, det händer att vi hoppar över det ibland nu. Förut hann man ju bara leka någon timme innan det var lunch och sen var det sovatajm! Nu kunde hon leka efter lunch också. (Lunchen för Ella blev givetvis plättar med sylt och utan grädde) (Jag tog toast med sallad och Stewen åt hamburgertallrik). 

Det enda som var synd var att inte Leo dök upp. Ella pratade om det och sa flera gånger "Jag undrar om Leo kommer". Vi sa att han säkert kommer någon dag när det är fler barn. Vi får åka dit snart igen!
 




Från det ena till det andra är det mycket pärlbygge hos oss nu. (Himla kul ju!) Jag byggde den här nallen för någon dag sedan. Hade verkligen ingen tanke bakom färgerna eller så. Det bara blev.
 



Stewens kommentar när han såg den:
"Vilken fin Jamaica-nalle du har gjort!"

Haha!

Kommentera här: