Laxbiffar med bulgur och wokisar

Igår lagade jag något fantastiskt smarrigt till middag. Blev glatt överraskad faktiskt, var lite skeptisk innan. Stewen gav 5 av 5 i betyg! Ella åt också och tyckte att det var gott(!) (Vi sa att det var som runda fiskpinnar, haha). Jag har rensat min dator och då hittade jag en massa recept jag sparat men inte provat. Igår blev det laxbiffar! Värsta supertipset alltså, så snabbt och enkelt (och kul!)
 
 
Laxbiffar
 
500 g laxfilé (Jag tog fram och tinade fem portionsbitar vi hade i frysen)
1 ägg
Fryst dill, salt och peppar
(Man kan ju variera kryddningen också lite som man vill!)

Mixa allt i matberedaren till en gegga. Forma till bollar, tryck ut och platta till i ströbröd.
Stek i smör tills de får fin färg.
 


Vi hade bulgur, wokgrönsaker och hollandaisesås till. Himla, himla gott! Glömde ta kort på maten då vi åt men ni får iallafall se två matlådor, haha.

Kommentera här: