"Jag blir så glad så jag skakar"

Herregud och hujedamig vad dagarna går fort! Ella har påsklov i veckan och är alltså hemma med mig och Wille. Vi har haft härliga dagar med filmmys, lekparkshäng, kakbak och pusselbygge. Ella fick Frost-filmen i lite påskpresent och den har vi hunnit se tre gånger nu tror jag. SÅ poppis! Hon har pratat mycket om Frost men aldrig sett filmen förut men det är ju mycket Frost-prat på förskolan... Jag gick med i Disneyklubben (Goboken) också för henne, fick en Frost-bok hemskickad idag med en Olof-figur. Gissa om någon blev glad!

Idag stekte vi plättar till lunch. Vi hade hallon till och jag visste att vi hade lite vaniljglass i frysen... Vafasen tänkte jag, vi äter glass till plättarna. När jag föreslog det blev ju Ella eld och lågor. "Jag blir så glad så jag skakar", sa hon. :') Sköna, sköna unge!

Imorgon rullar vi hemåt över helgen. Det ska bli himla kul! Ella längtar så mycket efter mormor och morfar.



Påskris-fix! På påskafton fick Ella och Wille varsitt påskägg som påskharen gömde i lägenheten... Ella fick en klämmis, ett russinpaket, klistermärken, kylskåpsmagneter och några kex. (SÅ lyckat). Wille fick sin första puréburk, haha! (Katrinplommon).

Kommentera här: