Måndag den tjugofjärde

8 månader till julafton, hörrni!

Igår kom vi tillbaka till Umeå igen. Vi for hem på byn en sväng över helgen, Stewen var ledig i fredags så vi åkte fredagmorgon. Roligt att träffa alla! (Vi har bara varit hemma sedan igår och sopkorgen är redan full, haha!)

Nu sover Wille på balkongen och jag och Ella har slagit på Hitta Nemo. Hon älskar Hitta Nemo. Nu har vi sett Frost mycket kanske så hon blev less, haha. Hon fick se den hos mormor och morfar i helgen, SÅ nöjd! Mycket död i Disneyfilmer förresten!? Så himla många som dör. Nemos mamma, Elsas och Annas föräldrar, Mufasa i Lejonkungen, Bambis mamma...

Nu är det ny vecka och nya tag! (Som så många andra måndagar). Jag har sagt ett antal gånger nu att "NU börjar mitt nya liv!!" och så går det typ tre dagar och så trycker jag i mig orimligt många kakor... (OBS: Visst är det okej att äta kakor men ärligt talat har jag ätit så sjukt mycket socker på senaste tiden. Blir så himla sugen när jag ammar...) Haha. Men vet ni vad, nu är jag peppad på att springa igen, det är i veckan jag kommer igång med löpningen! Nu jäklar ska jag börja springa igen. Fick hem nya skor förra veckan, köpte till och med ett vätskebälte som jag kan ha när jag börjar springa långt. Nästa år vill jag springa maraton(!!!) I september blir det Tjejmilen.

I veckan ska jag inte äta kött eller mejeriprodukter! Ska prova en liten veganvecka tänkte jag. Imorse åt jag overnight oats och drack te. Få se vad jag ska hitta på för roliga maträtter i veckan! Jag dras mer och mer mot vegetariskt och tror att jag ska bli vegetarian... Det har varit i mina tankar länge och efter att jag såg Food choices (och Cowspiracy) på Netflix blev jag ännu mer övertygad. Borde bli vegan egentligen, eller åtminstone äta mycket mer grönsaker och dra ner på mejeriprodukter.



Ella hängde tre kycklingar på samma pinne nu i påsk. Fick anstränga mig för att inte flytta på dom, haha. Men när jag plockade ner påskriset fanns det inga tre i rad, måste ha varit Stewen...

Kommentera här: