Godmorgon tisdag!

Haha, bara för att jag skrev igår att Ella brukar vaknar runt 6.30-7 så tog hon sovmorgon idag. Klockan 8 vaknade hon(!) Jag vaknade av mig själv strax före 7. Wille sov fortfarande. Så jag hann kliva upp och göra mig klar och lyssna lite podd helt ensam!? Ella sov som en stock. Öppnade hennes dörr och gick in och la in kläder i garderoben och pysslade på och hon sov vidare. Tog fram frukost. Klädde på Wille. Klockan 8 vaknade Ella som sagt. Herregud vilken glad unge, märktes att hon var på superhumör då hon fått sova länge. Inget tjafs över tandborstningen till exempel (bara en sån sak! Hon har börjat tjorva med det ibland). Så typiskt bara att hon tar sovmorgon när vi ska iväg till förskolan, vore ju härligt om hon kunde göra det en ledig dag, haha!

Lämnade Ella på förskolan 8.45 och sedan gick jag en liten prommis (i solen och vattenpölarna, herregud vilket konstigt väder). Nu har jag ätit grötfrukost framför Nyhetsmorgon. Wille sover vidare på balkongen.

För någon kväll sedan blandade jag ihop en lite roligare grötblandning:



Blandade 5 dl vanliga havregryn och 5 dl fiberhavregryn, och så 2 dl av den där quinoamixen på bilden, lite russin, pumpakärnor och hasselnötter. (Så himla gott med hasselnötter i!) Någon tesked kanel. Blev himla gott! Aprikoserna klipper jag ner när jag kokar gröten.



Grötmixburken.

Kommentera här: