Morgonlista

Fyller i den här "morgon-listan" som jag sett på lite olika bloggar!


När går du upp?
Vanligtvis när Ella kommer in till oss. Oftast runt 6.30-7. Går gärna upp 7 för att ha gott om tid de dagar jag (och Wille) lämnar Ella på förskolan.

Vad är det första du gör varje morgon?
Hmmm, det kan vara lite olika, pga 3-månadersbebis och 3-åring hemma... Men det kan se ut som så att jag plockar upp Wille och lägger honom i babygymmet (eller så sover han och jag låter honom sova vidare) och så tar jag fram frukost till Ella. (Hon är en riktig frukostmänniska och säger "Jag vill ha frukost" nästan det första hon gör när hon vaknat). Sen går jag och kissar och klär på mig.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
HAHA, en kvart kanske? Kissar, klär på mig, tvättar och smörjer ansiktet, borstar mina och Ellas tänder... (OBS inte nödvändigtvis i den ordningen och absolut inte allt på en gång). Det är typ det.

Är frukost viktig?
Är glass gott? Kommer tomten på julafton?
Jag älskar frukost och fungerar icke bra utan.

Vad äter du till frukost?
Ofta gröt. Ibland scones på helgerna. Älskar bröd och skulle kunna äta ihjäl mig på mackor om vi har gott bröd hemma... Smoothie är också gott på morgonen, när man har tid.
 
 

Är du morgontrött?
Nej det skulle jag inte säga.

Vad har du för alarm?
Ella, haha! Annars har jag köpt en klockradio som jag vill använda istället för telefonen. Telefonen har jag inte bredvid sängen längre.

Hur ser en perfekt morgon ut?
Vaknar utvilad med glada barn, hehe! Nä seriöst tycker jag att jag har bra morgnar mest hela tiden? Avskyr att stressa på morgonen och älskar när allt flyter på och man hinner det man ska. Det gör jag oftast för jag är lite av en tidspessimist, haha. Men en perfekt morgon kan ju gärna innebära sovmorgon...  När man varit vaken en del på natten är det ju himla najs när när Stewen går upp med Ella på morgonen. Wille äter och somnar om och även jag, och så får man sova någon timme extra och kliva upp riktigt pigg. Och så bakar jag scones och så äter vi mysig frukost!

Vad är det bästa med morgonen?
När Ella tassar in till oss, hoppar upp i sängen och kramar Wille. Att ligga kvar en stund hela högen.
Frukost är också en bra grej med morgonen.

Hur går du helt klädd på morgonen? Jag sover i amningslinne och klär på mig väldigt fort på morgonen. Lever och andas mjukisbyxor...

Kommentera här: