Bookbeat!

 Jag testar en gratismånad på Bookbeat. På söndag är den slut och då får jag nog prova någon gratismånad på annat ställe, hehe. Känner att det här är något jag nog måste fortsätta med, men då blir det kanske Storytel för har hört att man kan växla mellan att läsa och lyssna där. Det funkar inte på Bookbeat, har jag börjat lyssna på en bok så kan jag inte välja att läsa nästa gång (eller jo men då måste jag ju veta vilken sida jag är på och bläddra dit så att säga). Jag var ute och gick för ett par kvällar sedan och ville typ inte hem för ville bara fortsätta lyssna. Då lyssnade jag på 7 dagar kvar att leva. Sjukt bra var den! Den måste ni läsa, oavsett om ni är för eller emot dödsstraff (jag är emot). Otroligt gripande och tänkvärd bok som verkligen stannar kvar efteråt... Vet inte varför men jag har alltid tyckt att det är fascinerande att höra om fångars liv och om dödsstraff och fängelser. På gymnasiet minns jag att jag gjorde ett arbete om dödsstraff.

Kan även rekommendera Sanna Brådings bok, För mycket av allt. Blev väldigt tagen av den och kunde inte heller sluta lyssna. Har även hört Alex Schulmans Glöm mig som också var riktigt bra. Jag lyssnar verkligen på många hemska böcker... Medan han lever av Elaine Eksvärd var också gripande. Hemsk och sorglig och tragisk, men en väldigt viktig bok. Den borde alla läsa! Therese Lindgrens Ibland mår jag inte så bra tyckte jag också om.


 
Egenmäktigt förfarande och Allt som blir kvar lyssnade jag inte på utan läste. De var okej-bra, inte jättebra. Egenmäktigt förfarande hade jag hört så mycket bra om så hade väl höga förväntningar. Språket var härligt (med många svåra ord!) och handlingen enkel och fin men det var något jag inte gillade. Måste läsa Utan personligt ansvar också. Allt som blir kvar var en liten besvikelse. Tyckte att Sandras första bok var bättre. Just nu lyssnar jag på Hannah och Amandas Flykten. Deras Försoningen har jag hemma i bokhyllan.

Har ni några boktips?

Kommentera här: