Första tågresan

Igår kändes det som en toppenidé att ta tåget hem och hälsa på men idag var jag inte lika övertygad, pga supernervös. Oroade mig dock i onödan, såklart. Gick hur bra som helst! Ella hade längtat och tyckte att det skulle bli spännande att åka tåg till mormor och morfar. Hon tyckte det var superkul! Skönt för mig sådana här gånger att Ella är en lugn treåring som gärna sitter still. 


Det var en snäll konduktör som hjälpte oss på och av. Vi fick sitta där det fanns plats för barnvagn. Alldeles bredvid toalett och nära till utgång. Wille sov första timmen och sen satt han i mitt knä och jag ammade och bytte blöja och sen somnade han och vi var typ framme. Jag och Ella roade oss med picknick, Pixiböcker och lite ipad (pussel och barnprogram). 





Ella hade två nya pussel som väntade på henne hos mormor och morfar. Vilken lycka!
1 Yohanna af Skovde:

skriven

Strongt! Tror inte jag skulle våga ta tåget med två barn och ett pyttelitet men det är nog inte så farligt ändå :)

Svar: Gick hur bra som helst faktiskt. Skönt :D
Mamma Karin

Kommentera här: