Dagen då Ella åkte hiss själv och jag anmälde mig till marathon

Hörrni, det är verkligen sommar nu! Jag har inte riktigt förstått det än. När man liksom är på väg att ta på Wille vantar i denna värme, då har det väl gått lite för långt... Här för någon dag sen höll jag på att ta på honom vantar och Stewen bara "Jag tror inte han behöver dom där", haha.

Idag på eftermiddagen hängde vi i fontänlekparken. Soligt och härligt! Stewen har köpt en longboard, haha (ibland är han ganska tokig) så han fick träna på att åka lite också.

Ja som rubriken lyder råkade Ella åka med hissen själv idag! När vi gick hem från lekparken stannade vi utanför oss och lekte lite. Stewen sprang över på Ica. Sen plötsligt säger Ella att "Det är bråttom! Jag är kissnödig!" Så det var bara fort in med Wille (vaken i vagnen), Ella, trehjuling och longboard... Det var liksom grejer ÖVERALLT. Trycka portkod och fort in. "Kan du trycka hit hissen då" sa jag till Ella, eftersom det var bråttom och hon brukar ju gärna vilja trycka på hissknappen. Bara det att hon hann gå in i hissen innan jag och alla ekipage kommit efter. Hips vips hade hon farit iväg med hissen. Hon sa sedan att hon åkte neråt men hon klev då av på första våningen, där vi bor. Haha. "Mamma!! Jag är uppe!" Sötunge. Hon hade tryckt på ettan så hon hamnade ju rätt. Hon blev lite skärrad märkte jag sedan men vi pratade lite om det och sådär. Jag var lite rädd att hon fick men för livet men det verkar ha gått bra...

Idag har jag anmält mig till Stockholm marathon 2018! Herreguuud! Så taggad på att springa nu. Jag köpte även Stora löparboken för kvinnor idag så nu ska jag börja följa program och hålla på. Heja mig! Jag har ju alltid så mycket planer och tankar känner jag. Mycket stannar vid drömmar/planer som inte blir något av... Men nu kände jag väl lite att jag måste köra. Nu är jag anmäld så nästa år blir det marathon! Ingen som vill haka? Anmäl er senast imorgon, söndag, för det billigaste priset. Mitt mål är att ta mig runt...


 
 
Konstnären Ella ritade cyklar för någon dag sedan.
 
 

Bästa barnen!
 
 
Här hade Ella ritat hela familjen som sitter i soffan och tittar på Frost. Fint ju!
 
 
 
Glad Wilhelm i gåstolen.
 

Han är sjukt nyfiken den här lille filuren! Allt som är nytt vill han känna på och han är snabb som bara den. Nu har han på riktigt börjat förstå sig på gåstolen och tar sig framåt och bakåt himla bra.

Kommentera här: