Hemgården och veganparty

Imorse när Wille skulle sova sin förmiddagslur tog jag en prommis med honom i vagnen. Gick förbi jobbet och bestämde mig för att titta in. Hann säga hej till personal på alla tre våningar och hälsa på hos ett par tanter där jag jobbade när jag slutade. Himla kul! De blev så glada. Det var två tanter som sa att de hade tänkt på mig idag. Ibland tror jag på tankeöverföring! Sådana där grejer händer titt som tätt tycker jag. Som när jag tänkte på Sofie när jag var ute och gick och bläddrade i telefonboken och så ringde hon!


Idag hade Djurens Rätt grillning i Broparken, kul! De delade ut gratis mat. Oumph med tillbehör i tortillabröd. Jättegott (tyckte även Stewen). Sedan fick man vegansk glass också. Jag köpte två pins och fick en massa gratisbroschyrer och recept. Kaffedryck och soygurtpaket. Vi träffade en förskolekompis med mamma där. Jättekul! Surrade med dom och lekte lite, Ella var så himla nöjd. 

Stewen kallade detta lilla event för veganparty, haha, jag tyckte det lät så kul när han sa det. "Nu går vi på veganparty".

Ella idag. Coolaste kepsen från moster Åsa!
Wille i vagnen ikväll. Det var ingen värme idag... Vantar på igen!

Kommentera här: