Första mars

Nu är vi inne i mars månad. Inser ni att det snart är sommar!? Det var ju nyss jul? Tänk vad fort januari och februari har gått... SNART BADAR VI OCH ÄTER GLASS HÖRRNI!

Mitt i veckan också redan. Nä nu ska jag sluta prata om hur fort tiden går. Den saktar ju inte ner bara för att jag tjatar heller. Igårkväll var jag och Wille till Emmy och hälsade på! Himla kul att få surra lite (och dricka jasmin-te och äta kaka).

Jag gick förbi Ica imorse och handlade lite till dagens middag (har hängt på låset kl 09 både idag och igår haha). Det kom en tant efter mig i kassan och hon handlade tre saker: Bananer (två stycken), öl och Wafers (ni vet sådana där kex, med vaniljsmak). Så typiskt en gammal människa, kände jag. Då kom jag att fundera på vad kommer att handla när jag blir gammal... Om jag går och småhandlar på Ica, vad skulle jag köpa då? Vad tror ni att ni skulle köpa? Haha, jätteintressant tycker jag.

På Ikea en gång såg jag två tanter som betalade i kassan. Den ena hade köpt en dyna till en stol och den andra köpte servetter... Och så betalade dom med typ en femhundring. Haha! Typisk tantvarning. Men när vi blir gamla kommer vi inte kunna betala med kontanter!?

På tal om att bli gammal. Imorse läste jag och Ella en bok som spelar musik och då berättade jag att jag kan spela tvärflöjt och spelade det i flera flera år. Det tyckte hon var jättespännande. Jag frågade om hon ville spela något instrument när hon blir stor och sådär. Jag sa att jag skulle vilja lära mig spela gitarr och pekade på min gitarr som står vid TV:n. Berättade att jag hade fått den av min farmor och att hon också hette Ella. "Var bor hon då?" sa Ella. ♥ Jag blev så ställd att jag inte visste riktigt hur jag skulle svara... (När börjar barn prata om döden?) Sa bara att hon inte finns längre. :'( Sen kom vi in på annat och så skulle vi klä på oss och gå till förskolan så det blev inga fler frågor. Annars är det ju hemskt mycket "varför"-frågor hemma hos oss...

Nä nu ska jag rulla iväg med Wille (som sover på balkongen) och hämta Ella på förskolan.


 
 
 
 
 
1 Emma:

skriven

Vi har pratat om döden sen Amanda var 2 år och Isak dog. Fast vi pratar om den på ett fint och naturligt sätt.. hon vet om att Isak dog för att han var sjuk och tillslut orkade inte hans kropp längre. Tror det är bra att prata så tidigt dom möjligt, att få in de naturligt i deras uppväxt för att det inte ska bli så dramatiskt.. för det är ju ett jobbigt ämne oavsett ålder..

Svar: Åh jag förstår. :( Ja visst är det nog så, och håller med om att det är ett jobbigt ämne oavsett. Vi har nog pratat (men bara litegrann) om döden när vi såg Hitta Nemo.. (Nemos mamma och alla äggen i början som inte klarar sig). :)
Karin Lu

Kommentera här: