Våfflor och thaimat

Idag gick jag, Ella och Wille ut en sväng på morgonen. (Stewen jobbade idag). Tinade fram bilen som var som en snöboll och isbit  i ett. Klättrade i snöhögar och matade fåglar igen. 


Sen skulle vi gå förbi Ica en snabbis och då sa Ella att hon var kissnödig. Drog en chansning och gick på Ica ändå, det var inte jättebråttom och hon klarade av att hålla sig. Tänkte först att det var dumt att stressa på Ica med kissnödig 3-åring men det gick bra. Pjuh. Ella skrattade mest åt att vi skyndade oss och körde så fort med vagnen, haha.

Sen gjorde vi våfflor till lunch! Snacka om nöjd Ella. Hon blev så lycklig. (Och jag älskar ju också våfflor!)

Har lekt hos Sara med kids idag också. Himla kul. Ella hittade nya pussel som var roliga. Jag sms:ade Stewen och frågade om han kunde fundera ut någon middag (han slutade ändå jobba kl 14) och det slutade med detta:


Thaimat! Fantastiskt gott ju. Steffe orkade inte handla. Schnitzel (från frysen), Frasses eller thai stod det mellan och det blev alltså thaimat. Ella älskar räkchips(!) Jag ville ha cashewnötter men det var tyvärr slut. Så typiskt. 


Nu ikväll har jag gått prommis med Wille och sen gjort ansiktsmask och lyssnat podd, plockat ögonbrynen och duschat. 

En ganska härlig lördag. Våfflor och thaimat på samma dag, bara en sån sak! (Och fruktsallad med glass hos Sara!)

Kommentera här: