Wilhelms dop och världens överraskning

Idag var det en vecka sedan Wille döptes. Allt gick bra och det var så himla fint allting. Moster Anneli sjöng Niklas Strömstedts låt Vart du än går. Fantastiskt fint så tårarna rann. Tankarna fanns också hos min kusin som var med om en olycka natten mot lördagen, fick reda på det strax innan dopet. Så det var ganska jobbigt fram tills att vi fick besked om att det skulle gå bra...

Ella stod med oss där framme och det gick bara bra. (Jag hade tänkt att det kanske skulle bli lite för spännande men isåfall hade hon fått springa ner till mormor som hade ett russinpaket i väskan, haha). Hon fick hjälp av mig att hälla upp vattnet i dopfunten. Så nöjd!

Efter att själva dopet var över och vi skulle börja gå över till församlingsgården säger Stewen att jag ska ge Wille till mormor (alltså min mamma). "Då var det bara en sak till". Jag bara "Vaaa? Men mamma ska ju gå och låsa upp?" Mamma skyndar sig och folk börjar nästan gå. Jag fattar ingenting och Stewen får nästan tjata. "Det är en sak till". Jaha, tänker jag, vad är nu detta, och tjoffar över Wille till mamma. Som ett frågetecken. Stewen tar min hand och viskar "jag älskar dig" i mitt öra. (Här någonstans tror jag att jag nervöst säger "Vad håller du på med?" Hahaha). Sedan säger han en massa fina saker, GÅR NER PÅ KNÄ och tar fram en ring, frågar "Vill du gifta dig med mig?"
(Jag sa ja). :')

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så många utropstecken på detta alltså! Vilken chock och vilken kille. Stewen friade!!?!?!?!! Tårarna bara sprutade alltså. Har nästan inte smält detta än.



En bild som Heidi tog. Kolla chockad tjej alltså! Ingen visste något, inte ens prästen. (Gulliga Ella där i mitten).


Ja så nu är man förlovad alltså! Prästen sa förresten till Stewen sen "Du måste ha varit ganska säker på att hon skulle svara ja". Stewen bara "Ja jag tänkte att 9 år och 2 barn..." Haha.

Tänk att jag fick världens bästa kille! ♥


Jag har inte så mycket bilder från dopet men jag hoppas att jag kan få några skickade till mig. (Jag fotade lite själv på fikat i församlingsgården).



Jag hade bakat 12 sorters fika, hehe... Och mamma hade gjort två marängtårtor. Jag fotade bara när vi fikade och har inte så många bilder från själva dopet. Men jag hoppas att jag kan få några skickade till mig.

Fantastiskt mysigt att träffa alla i församlingsgården efteråt. Fikat var populärt och fastän folk var duktiga på att fika blev det kopiösa mängder över... Jag kan ju inte riktigt baka "lagom". Har massor med fika i frysen, hehe. Och jag har ändå ätit mycket själv.

Stort tack till alla som kom och förgyllde Wilhelms dopdag, och tusen tusen tack för alla fina presenter som Wille fick!

Ja så nu är man förlovad alltså! Herregud vilken grej. Ringen var tyvärr lite för stor, jag har lämnat tillbaka den och ska få en ny den 31:a. Längtar! Den var så fin! Så himla lurig Stewen har varit som planerat och fifflat och gått och testat ringar. Nu får vi se när det blir bröllop då. Stewen säger att det är upp till mig, nu har han gjort sitt, haha!



Wille och jag hemma hos min mamma och pappa efter dopet. Jag funderar på om jag ska klippa hela mitt hår typ den där längden när jag slutat tappa hår?

1 Anonym:

skriven

Så himla fint <3 tror du skulle passa i den längden. Men en skönhet klär ju allt ;) /Sara A

Svar: Hahaha nu ska vi inte ta i ;) men tack! <3
Karin Lu

2 Erika:

skriven

Alltså dopet, så fint det var! Jag blir så rörd av att läsa din text om frieriet. <3 Stewen alltså, så modig gjort! Grattis igen! :) /Erika

Svar: Tack snälla du!! <3
Karin Lu

Kommentera här: