Sådant jag inte skriver om (men skriver om nu)

Jag har tänkt mycket på bloggen på sistone och vad jag ska blogga om. Tänkt på varför jag är så dålig på att uppdatera. Tänkt på hur jag bloggade för några år sedan. Då funderade jag inte så mycket på vad jag skrev utan det bara blev. Nu har jag så många tankar hit och dit. Vem vill läsa det här? Är det här intressant? Varför skriver jag det här? Blev det här för utlämnande? Ska jag ha med Ella på bild? Är det här tråkigt? VEM I HELA FRIDEN BRYR SIG OM VAD JAG STOPPAR I MAGEN?!

Ja, typ så.

Sedan har jag tänkt på vad jag skriver och inte skriver. Man kan lätt tro att allt hela tiden är tipptopp när man läser min blogg, tror jag. Glada och nöjda barn, nyttiga vegomiddagar, gröttallrikar och solsken... Jag skriver inte om hur irriterad jag blev över att vinterdäcken låg kvar i bilen när jag tog med mig båda kidsen och barnvagn för att fara till Amanda. (Slutade med att jag inte kunde ta med vagnen alltså). Jag skriver inte om en misslyckad kaka eller att jag längtar efter att vara för mig själv. Jag skriver inte om hur lättirriterad jag är. Jag skriver inte om tvångstankar om städning och andra knäppa grejer. Jag skriver inte om mitt ständigt dåliga samvete eller om att jag lägger orimligt stor tankeverksamhet på de mest oväsentliga sakerna.

Men vet ni vad? Från och med nu ska jag inte tänka så himla mycket på vad jag ska skriva utan bara skriva. Ska inte fundera över om det är "bra nog" eller vem som bryr sig eller inte. Det får bli vad det blir och jag skriver det jag känner för helt enkelt.

Det här blir absolut sista gången jag försöker sparka liv i den här bloggen igen! Lämna gärna en kommentar om vad ni gillar att läsa om härinne. Det är ändå kul att veta!

Kram och godnatt!

 
 
Söta söta Wilhelm!
1 Emma:

skriven

Jag tycker om att läsa om allt! Typ vardagen, irriterande saker, solskens saker o allt annat mellan himmel o jord! Är rätt ointresserad av matlagning men lite recept ibland e alltid trevligt!!
Tycker bloggar i överlag är så perfekta.. du vet allt är alltid på topp! O näää de är de inte för nån!

2 JHH:

skriven

Känner igen mig i vissa av dessa tankar men har också, till viss del, slutat fungera för mycket. Jag tar mig en viss funderare när jag skriver något om mig själv som är känsligt.

Jag gillar din blogg för att den är vardag :) den är gemytlig och trevlig att läsa :) jag gillat att följa bloggare i "alla väder" och så länge det inte för personligt för dig får du gärna dela alla typer av känslor :)

Jag hoppas tankarna om att behövs göra vissa saker och att stressen snart släpper dig. Kram!

3 Anna :

skriven

Gillar att bloggen har en blandning av allt. Det är intressant med mat också, haha! Har provlagat flera av recepten du lagt ut. Perfekt för idéer om vad man bjuder vegovänner på, eftersom du ju alltid recenserar maten, om det är en hiss eller diss :) Ingen är perfekt, men vi gör väl alla så gott vi kan. Jag har också två barn i liknande ålder som dina och känner igen mig i många av problemen du beskriver. Jag är också sur, full av städtvångstankar osv. Aldrig förr har jag haft så mycket problem med ångest över småsaker som jag har nu. Så fortsätt blogga, för jag tycker det är himla mysigt att komma in här och läsa!

Svar: Tack för din kommentar!! <3 Roligt att du har barn i liknande ålder. :) Man är ju aldrig ensam i sina känslor, det kan ju vara skönt att tänka ibland.. att man inte är helt knäpp, haha! Det finns ju fler som känner samma. Jag har verkligen som du beskriver, ångest över småsaker! Känns som att allt blir fel hur jag än gör! Har ingen beslutsförmåga heller.. :/ Roligt att du gillar bloggen! <3 Kram!
Karin Lu

4 Sofie:

skriven

Karin! Jag gillar att läsa om allt du skriver. När vi numer bor på olika orter så ser jag det som ett sätt att fortfarande veta vad du gör, hur du mår, se att barnen växer och mår bra och hur du har det hemma, vad du äter och vad du gör på kvällarna. Jag gillar även att läsa om de dagar som inte är solskenshistorier för det är ju så livet är för alla människor. Jag kan ibland få ångest över att jag visar upp en sån himla bra bild på Instagram. Det är ju långt ifrån verkligheten, egentligen. Men man måste helt enkelt sluta tänka på vad som är bra och för vem - den enda som ska bry sig är ju en själv. Jag gillar också att läsa dina recept och jag lagar ofta dina rätter när jag är sugen att testa något nytt. För två veckor sedan åt vi Stewens fiskgryta med tomat. :) Jag slutade blogga sedan länge men när jag gjorde det så kändes det som ett sätt att diskutera med någon om saker som engagerar, inspirerar och väcker tankar. Det tycker jag du gör. Jag läser bloggen flera gånger i veckan och har den bland mina favoriter i webbläsaren. KRAM!

Svar: KRAM Sofie! Tack för din kommentar. <3 :) Det är så kul att du lagar "mina" rätter :D
Karin Lu

Kommentera här: