Sötpotatislunch

 
 
Igår improviserade jag ihop en himla god lunch till mig och Stewen! (Ella åt blodpudding...) SÅ nöjd, hehe. Ibland är jag sjukt bra på att hitta på goda grejer av "ingenting". Hade två sötpotatisar i kylen som jag tänkte att vi borde äta upp. Visste att jag hade klippt ut ett recept på ugnsbakad sötpotatis. (Men hade mer kryddor än vad receptet sa...) Jag delade sötpotatisarna på hälften och la dom på en plåt med bakplåtspapper. Ringlade över olivolja och strödde på paprikapulver, chiliflakes och flingsalt. Skjuts in i ugnen på 225 grader 20-25 minuter.

Blandade ihop en röra på kikärtor, hackad gurka och en dutt creme fraiche och massa kryddor (spiskummin bland annat). Jag bara hittade på. Blev himla bra! (Jag älskar ju kikärtor). Gott med smör och örtsalt på potatisen! Sen hade vi lite extra grönsaker bredvid.

Stewen sa att det här kan ha varit den godaste "vego-maten" jag gjort! Alltså, sötpotatis är ju så himla gott! Sjukt enkelt att bara tjoffa in i ugnen ju, och så kan man förbereda någon gegga att ha i kylen. Ska försöka mig på några andra roliga varianter framöver. Skulle lätt kunna äta det här varje vecka!


1 EVELINA:

skriven

Härligt när man kommer på något gott så där bara av sånt som finns hemma! :D Storgillar allt med sötpotatis, mums!

Svar: Men visst! Jag med, så himla gott :D
Karin Lu

Kommentera här: