Valborgs och stora feng shui-dagen

Första maj idag, hörrni. Snart är det sommar!


Valborgs firade vi i lekparken hela lilla familjen. Vi gick förbi macken och köpte en påse (snarare säck, haha) ved och sedan grillade vi korv i lekparken. Och gjorde mackor i järn. Fantastiskt gott och mysigt! Mötte upp Stina med kidsen i torsdags för korvgrillning efter förskolan och då hade vi hagel, haha. Det slapp vi igår. 

Ella och jag åkte stora rör-rutschkanorna också. Så kul! (Jag vill på Leos lekland snart!) (Ella också, hon har pratat om det sedan Wille föddes typ...) På vägen hem fick vi höra någon kör sjunga "Vintern rasat", ni vet, utanför kyrkan bredvid oss. Vad heter den sången egentligen? Blev ingen majbrasa för oss men det gör då ingenting. Blev ju lite grillning iallafall.

Idag på första maj har vi mest donat på hemma. Stewen fick ett ryck och livade upp några av våra trötta blommor (det är han som har gröna fingrar i vårt förhållande). Dammsög också. Sedan har vi plockat undan lite vinterkläder för nu är det ju maj för tusan... Jag hade dock täckbyxor och vinterskorna igår. Men nu får det vara nog! Mina sommarkläder åkte också fram idag. Och så har vi vädrat täcken, tvättat och renbäddat. Skönt!

Nu har jag duschat och står med tandborsten i munnen. Hopp i säng, natti natti!




1 Sara:

skriven

Vi kan väl åka till leos nästa gång ni är hemma? Allihopa med kidsen? :)

Svar: Det vore kul!!
Karin Lu

Kommentera här: