Vattkoppor och snö

Vattkoppor och snö. Två tämligen omysiga saker just nu... Idag fyllde för övrigt min lillebror år, grattis igen Thomas!
 
Igår, torsdag, ringde alltså förskolan och sa att Ella nog hade vattkoppor. Var snabbt där och hämtade henne. Idag har prickarna blivit fler men det verkar inte klia så mycket för henne. Det värsta med det här är att vi skulle se Mora träsk på söndag! Det går ju inte nu. Så otroligt ledsamt! Jag hade längtat i flera veckor... Tur i oturen att vi inte hunnit berätta för Ella att vi skulle dit. Vilken besvikelse det hade blivit... (Vi var och såg Mora träsk ifjol och det var bland det roligaste Ella varit med om!)

Snöat har det också gjort idag. Sjukt ju! Som Ella säger "Var är sommaren?"

Mitt tangentbord lever sitt eget liv nu. Vet inte hur länge det tagit för mig att skriva detta... Pilen flyttas hit och dit och text markeras och försvinner och jag vet inte vad!!??!! Spillde någon droppe vatten vid själva "musplattan" (vad heter det ens?) igår men tänkte i min enfald att det inte var någon fara... Nu börjar jag bli orolig att hela skiten ska paja.
 
 
Peppiga ord som någon skrivit bredvid "fontänlekparken". Sådant man behöver höra ibland.
 
 
Nu ska jag äta upp min chokladboll och sedan gå och sova. Följ mig på karinskakbak på instagram förresten! Jag och Ella gjorde världsgoda chokladbollar igår på Chokladbollens dag.