Monster, och andra boktips

Jag tycker verkligen, verkligen att ni ska läsa Joakim Lundells bok Monster. Vilken otroligt gripande bok! Och vilka hemskheter han varit med om. Helt ofattbart, så svårt att ta in. Jag fick lite tårar i ögonen ibland... Stackars, stackars människa. Ja, att det ens blivit människa av honom är en gåta. Jag hade verkligen ingen aning om hur han haft det och man har ju litegrann tänkt att han är knäpp som han hållit på... Nu tycker jag inte att han är knäpp, jag tycker att han verkar vara så tuff och bra.

Rekommenderar verkligen! Tipsar också om att lyssna på Värvet avsnitt 297 där han är med.
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Andra boktips: Omgiven av idioter och Omgiven av psykopater. Alltså, jag tycker det är SÅ intressant med mänskligt beteende och hur vi är som personer och mot varandra!

Mannen som kunde tala med elefanter, Hjärnstark (Behöver ni motivation till att röra er, läs denna), 438 dagar (äntligen tog jag mig an den. Herregud säger jag bara). Expeditionen - Min kärlekshistoria. Störst av allt. Viktor Frisks bok om adhd tyckte jag också var intressant. Sen har jag lyssnat på Selma Lagerlöfs Kejsaren av Portugallien, bara för att jag aldrig läst något av Selma... (Utom typ Nils Holgersson när man var liten). Den var märklig men ganska bra ändå. Kul att läsa/lyssna på en äldre bok, rent språkmässigt.

Jag har just avslutat Alex och Sigges nya bok, Rum. Jag gillade den men tyckte bättre om Tid.

Har Storytel på telefonen och lyssnar på väldans många böcker. Det är så bra med Storytel att man kan varva mellan lyssna och läsa. Jag lyssnar på lite snabbare tempo så då går det lite fortare, blir lite rastlös när det går sakta, haha!

Har ni några boktips på lager?

Kommentera här: