Vindeln nästa

Ja hej hörrni, det går ju sådär med mitt bloggande. Som vanligt går det hiskeligt trögt att skriva något när jag haft ett himla uppehåll. Vet aldrig vart jag ska börja.

Jag sitter nu iallafall på tåget mot Umeå där jag ska vara över dagen med jobbet. Egentligen är det tvådagarstripp med hotell men eftersom jag har Wille som är så liten ska jag ta tåget så att jag är hemma ikväll. Ammar ju fortfarande på natten. Hursomhelst, ska bli kul att hänga i Umeå igen! Längtar tills jag och Ella kan ta tåget själva till Umeå och hälsa på kompisarna.

Veckorna springer iväg och jag hinner inte riktigt med. Snart är det vinter och jul, fattar ni det? Inte jag!

I övrigt börjar vi landa mer och mer i nya lägenheten. Beställde en soffa och fåtölj i helgen. Kul! Det ramlar in lite grejer allt eftersom. Man vill ju egentligen bara få i ordning allt på en gång men det går ju inte riktigt. Speciellt inte eftersom man ej är rik som ett troll. (Skönt däremot att jag börjar dra in lite slantar nu, längtar tills jag får min första lön! Har bara fått en liten än så länge eftersom jag började 21 augusti).

Apropå pengar som jag inte har så gott om... Har ju hunnit med två Stockholmstrippar på kort tid, haha! Tjejmilen fredag till söndag och sedan tillbaka över dagen på tisdagen efter. (Dagstrippen var med jobbet till Vårdförbundets kommunikationsenhet så den var ju dock betald). Dyraste Tjejmilen i världshistorien. Sjukt kul att hänga med syster/moster Åsa däremot, det var det som gjorde det värt det. Gick fantastiskt dåligt på Tjejmilen men jag får vara nöjd att jag tog mig runt... I efterhand var det ju sjukt optimistiskt att sikta på att klå min förra tid. Födde ju barn för 10 månader sedan och har bara tränat i 4, typ... Var tyngsta milen någonsin, trodde emellanåt att jag skulle tuppa av. Men men, jag fixade det. Får se det som ett träningspass inför mitt marathon nästa år! (Vad har jag gett mig in på...?)

Kommentera här: