Fettisdag

Har ni ätit någon semla idag? Inte jag. Har en halvtimme på mig fortfarande, haha. Hade tänkt baka semmelbullar i helgen men inte hanns det med. Ville köpa semlor innan jag for från jobbet idag men hann inte pga fick bråttom till bussen. Gick faktiskt och kikade på ett fik men hann som sagt inte köpa. Sen ville jag bara hem. (Steffe hade gjort supergod kikärtscurry till middag med bulgur! Mmmmmm!!!) Sen när kidsen somnat gick jag till gymmet och sprang på löpbandet. Efter det gick jag faktiskt och köpte 2-pack semlor till Stewen. (Tror ni inte han sa när jag hade kommit hem från jobbet "Jag trodde du skulle ha med dig semlor då du kom hem"?) Han tryckte i sig båda två, haha. Jag köpte semmelbullar och mandelmassa och sojagrädde så imorgon ska jag testa att göra veganska semlor, dagen efter fettisdag. Tyvärr inte hemmagjorda då men ändå.

Nä hörrni, nu ska jag hoppa i säng, det är ju en dag imorgon också.

Natti natti kära ni!



 
Gammal semmelbild och tillbakablick i arkivet. Herregud vad tiden går!

Kommentera här: