Året var 2017

Här kommer den traditionsenliga årslistan. Här har ni mitt 2017!
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Svarade ja på ett frieri, haha! Lärde mig massa nya saker på mitt nya jobb. Blev spådd (se fråga 7), anmälde mig till Stockholm marathon...
 
2. Höll du några av dina nyårslöften? Både ja och nej. Se detta inlägg.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja! :') Det sprutar ut ungar både här och där, hela tiden känns det som.

4. Dog någon som stod dig nära? Inte jättenära men Stefan, Malins pappa och kompis till mina föräldrar, gick bort. Oerhört sorgligt och hemskt. :'(

5. Vilka länder besökte du?
Thailand två veckor under sommaren.

 
 


6. Är det något du saknat år 2017 som du vill ha år 2018? Bättre psyke...

7. Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? 18 mars då Wille döptes och Stewen friade(!) 18 maj då jag gick till ett medium. (Tror inte att jag bloggat om det?) SÅ HÄFTIGT.


 
8. Vad var din största framgång 2017? Det får nog vara att jag kirrade ett jobb och skötte mig bra. Och att jag slutade äta kött och minskade ner på mejeriprodukter och typ slutade med ägg. (Börjar bli mer och mer inne på vegan-spåret...)

9. Största misstaget? Jag vill ju inte tro på misstag. Har säkerligen gjort några men inget jättedramatiskt som jag kommer att tänka på.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Icket. Tappade rösten en gång men var aldrig krasslig/sjuk/hängig.

11. Bästa köpet? Eeeh... Kan verkligen inte komma på? Har jag köpt något vettigt ens? Kan inte komma på något världsomvälvande. Köpte en kofta till mig själv som jag gillar mycket.
 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra, antagligen. Och busskort. *Så intressant*.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Såklart Ella, Wille och Steffe, varje dag, men det är ju som så självklart. Stockholmshelgen hos Åsa gjorde mig glad. Idol-mys med "gänget". Thailandsresan.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017?
Lot to learn - Luke Christopher
Shut up and dance - Walk the moon
Jovial - Freddy Kalas
Alla låtar från Frost...

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror lite ledsnare faktiskt. Och så mådde jag dåligt över att jag egentligen borde vara gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Slappnat av.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Stört mig på småsaker. Oroat mig och ältat.

18. Hur tillbringade du julen? Vi var hos Thomas och Elin i Sikfors. Mycket mysigt! Tomte, klappar, gomat, bus och klappleken. Ella höll igång sent och satt och spelade trummor kl 21.30, haha! Slocknade direkt hon satte sig i bilen.

19. Blev du kär i år? Det är jag alltid!

20. Favoritprogram på TV? Idol var väl det enda jag följde på "riktig" TV.
 
21. Bästa boken du läste i år? Den som gjorde störst avtryck på mig var Monster av Joakim Lundell. (Alla borde läsa den! På riktigt!) Omgiven av idioter och Omgiven av psykopater var också riktigt bra. Otroligt intressanta och nyttiga att ha med sig. Och Hjärnstark! Rekommenderas verkligen!

22. Största musikaliska upptäckten? Freddy Kalas ;)

23. Något du önskade dig och fick? Jag fick världsbästa trådlösa hörlurarna av Stewen i julklapp (som jag inte visste att jag önskade mig!)

24. Något du önskade dig men inte fick?
Hade inga uttalade önskningar riktigt men visst finns det ju massor med saker man vill ha!

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2017? Ella och Steffe sjöng för mig på morgonen. Hängde i fontänlekparken med kidsen. Åt pizza till middag, hängde med Stephanie och Melissa. (Här finns ett blogginlägg om min födelsedag).



 26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det finns alltid något som kan bli bättre. Önskar att jag kunnat vara mer avslappnad och nöjd.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2017? Hahaha... Haha. Ha. Stil? Vad är det? Jag hoppar i skruttiga mjukisbyxor så fort jag kommer hem innanför dörren. Har haft ungefär ett och samma par jeans hela året när jag träffat folk... 2018 ska jag uppdatera min garderob när jag har pengar över!

28. Vad fick dig att må bra? Steffe som alltid får mig att skratta, även när livet känns eländigt. Ella och Wille såklart. Känslan efter en löptur. När man springer som en galning och får sådant flow att man tror att man kan fortsätta för evigt. Och så mådde jag bra av att sluta äta kött.
 
29. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha alltså denna fråga? Har svarat Ian Somerhalder så himla ofta och nu ser jag ju inte ens Vampire Diaries. Vem ska jag hitta på nu då? Får man svara pass?

30. De bästa nya människorna du träffade? Alla på Vårdförbundet!



 
 

Kommentera här: