En glömd påse

Ni vet när man säger att det är något man inte får glömma. Det är ju alltid då man glömmer.
Lite som att tänka "Nu ska jag inte halka", när det är halkigt på vintern. Hips vips sitter man där på rumpan.
(Hjärnan hör ju inte ordet "inte")...

Skulle precis leta fram nyckelpluppen när jag kom till jobbet nu på morgonen då jag insåg att jag glömt min påse med matlåda (och frukost) på bussen. Hann tänka att det var kört, bussen hade säkert farit vidare. Men sen tog jag och rusade till busstationen. Hittade en trevlig bussvärd som jag frågade om hjälp, och bussen stod på stationen. Så jag fick tillbaka min påse. Wihoo! Inte van att stress-springa sådär på morgonen, haha. Blev alldeles svettig.

Overnight oats igen idag, som jag just ätit upp. Haha, det kan bli en följetong det här med mina olika varianter... Nej gud så tråkigt! Jaja, jag bjuder på denna iallafall:


(null)


1 dl havregryn
1 dl havremjölk
En gnutta salt
Lite vaniljpulver, kanel, nejlika och kardemumma
En torkad aprikos klippt i småbitar

Rör ihop och låt stå över natten.
Toppa med valfria goda grejer! Jag hade samma som igår: hallon, granatäppelkärnor och pumpakärnor. Jag är ett stort fan av pumpakärnor! Visste ni att det är bland det nyttigaste man kan äta också?! Hört att man ska äta några om dagen.

Kommentera här: