Hello fredag!

Besvikelsen när man lämnar barnen tidigt på förskolan och ska hinna med en tidig buss och så visar det sig att den slutat gå!!! Avskyr busstiderna på sommartid... Hade glömt dubbelkolla tiderna. Jobbade hemifrån innan jag satte mig på bussen och är nu framme på jobbet om typ en halvtimme. Kände att jag ändå behövde åka in, men det blir inte många timmar för jag tänkte hämta tidigt idag sista förskoledagen. 
 
Blir som sagt skönt de kommande två veckorna när Stewen har semester. Då ska jag jobba som en tok! Och få undan en massa som samlats på hög och inte är prio men ändå måste göras. Ska bli härligt att inte behöva lämna och hämta barnen. Tycker det är ett ständigt stressmoment; dåligt samvete gentemot jobbet, eller barnen. Jag känner mig aldrig tillräcklig åt båda hållen.
 
 
 
 
Det här är SÅ jag! (Eller hur, Stewen?) Solen har blivit något av en skräck för mig på senare år. Håller mer och mer på att förvandlas till min pappa. Är jättenojig över solen och är jättenoga med att smörja barnen (och mig själv). (Och blir arg på Stewen som inte smörjer sig). 
Att barnen ska bränna sig eller sätta i halsen, det är nog mina stora "nojor".

Kommentera här: