Jobba jobba jobba

Idag har jag jobbat monsterpass, 7-21. I januari jobbade jag sjuhuuukt mycket, nu i mars blev det bara två dagar. Har fått förfrågningar men varit tvungen att tacka nej. Nu ska jag inte ta på mig något mer jobb förrän c-uppsatsen är klar och inlämnad! Hade tänkt ta en pluggdag idag men kunde inte riktigt tacka nej till jobbet då jag hade lagt in att jag var tillgänglig. Och sen behöver jag ju pengarna. Imorgon jobbar Stewen så då är jag hemma med Ella. (Kul helg, jag jobbade idag och imorgon jobbar Stewen).

Jag MÅSTE plugga imorgonkväll. Ska transkribera intervju imorgon när Ella ska sova på dagen. (Vilken jäkla tid det tar). Intervju med gamlingarna igår fick förresten bra, efter lite tekniktjorv. De älskade min rulltårta och jag fick höra idag av en tant att det nog var den godaste rulltårta hon ätit(!) Smällde högt att jag hade ekologisk vildhallonsylt, hehe. De trodde först att jag plockat hallonen själv men det hade jag ju inte. Bakade faktiskt en till rulltårta igårkväll som jag tog med till jobbet idag. (Glada gamlingar) Rulltårta med grädde och hallon = mmmmmm. Som Stewen sa, rulltårta är ett underskattat bakverk.

Nu ska jag hoppa i säng, det är ju en dag imorgon också.


Ella tog på sig mössan helt själv igår. Bakochfram visserligen, men ändå. Haha.

Kommentera här: