Lista 2014

Jag är visst lite sen med 2014-listan, men här kommer den. Det har blivit en riktig tradition att fylla i den här listan, har gjort det ända sedan bilddagboken-tiden.

Varsågoda - mitt 2014!
 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Gick på bebiscafé, gjorde clotted cream, var på fårsläpp, jobbade på äldreboende, höll en presentation på engelska. Med mera med mera.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jodå.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min kusin fick en flicka. <3

4. Dog någon som stod dig nära? Ja, min mormor. </3

5. Vilka länder besökte du?
 Inget annat än Sverige, tyvärr! Ville resa men hade inte råd.

6. Är det något du saknat år 2014 som du vill ha år 2015?
 Mer pengar på kontot!

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 5 juni när mina klassisar tog examen, och 5 november när mormor somnade in.

8. Vad var din största framgång 2014?
 Att jag fick ihop livet med både plugg, jobb, Ella och Steffe. Tyckte att jag gjorde det ganska bra.

9. Största misstaget? Det vette fasen.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? En släng av magsjuka hade jag, och någon förkylning som aldrig riktigt bröt ut. Annars frisk!

11. Bästa köpet? Min cykel!

 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Massor! Sommaren var väldigt härlig.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Imagine Dragons - Demons
Thomas Stenström - Slå mig hårt i ansiktet
Meghan Trainor - All about that bass

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Både och.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Scrapbookat, läst böcker. Trott på mig själv.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt! Ältat, funderat och oroat mig över smågejer.

18. Hur tillbringade du julen? Först hos Stewens mamma och sedan hemma hos oss med familjen. Massa mat, julgodis, sällskapsspel, klappar och en tomte.

19. Blev du kär i år? Är alltid kär!

20. Favoritprogram på TV? Historieätarna, Hela Sverige bakar, Idol.
 
21. Bästa boken du läste i år? Förr eller senare exploderar jag, av John Green.

22. Största musikaliska upptäckten? Ed Sheeran kanske? 

23. Något du önskade dig och fick? En vattenkokare! Och en stringhylla!! <3 <3 <3

 

24. Något du önskade dig men inte fick?
 Näe! Eller tja det finns väl alltid saker man önskar sig.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Den tillbringades hemma hos min mor och far faktiskt. Blev väckt med sång och presenter som när man var liten, och Ella fick hjälpa mig att öppna. Jag gjorde chokladbollar och sommarkaka och mamma gjorde sin fantastiska maräng/hallontårta. Hade fikafrämmande hela dagen. En väldigt mysig dag med nära och kära.



 

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att mormor hade fått leva och vara frisk.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2014? Mjukis!

28. Vad fick dig att må bra? Förutom Ella, Stewen och vänner och sånt får jag säga träning och mat. Haha. Och att ha rent och snyggt omkring mig.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltså, den här frågan. Bara för att inte lämna tomt får jag väl säga Ian Somerhalder igen, för tredje året i rad. Haha.

30. De bästa nya människorna du träffade? De söta gamlingarna och personalen på jobbet!
1 Sara A:

skriven

Åh den har jag också glömt att göra. :)

Kommentera här: