Lista 2015

Så var det dags för den obligatoriska årslistan. Skulle egentligen ha kommit upp igår men det får bli nu. Här har ni mitt 2015!
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tog examen! Sprang Tjejmilen (och strosade runt i Stockholm helt själv!) Gjorde hemmagjord kexchoklad och wienernougat... (och massa annat matigt och bakigt jag aldrig testat förr).

 
2. Höll du några av dina nyårslöften? Både ja och nej. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Sara & Henky fick en till flicka! Min kusin fick sitt andra barn och så fick även några i föräldragruppen barn för andra gången. Tycker att det bara sprutar ut ungar överallt! Nästa år kommer bli värsta babyboomen!

4. Dog någon som stod dig nära? Ja, en tant på jobbet som jag kom nära. Saknar henne så mycket. <3

5. Vilka länder besökte du?
 Befann mig endast i Sverige, tyvärr. (Pengabrist...) Men 2016 ska jag resa!

6. Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016?
 Ett fast jobb, mer pengar och bättre självförtroende.

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 5 juni då jag tog examen.

8. Vad var din största framgång 2015? 
Kanske att jag tog examen?

9. Största misstaget? Det vette fasen.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, icket. Eller ja, hade en kortkort sväng av magsjuka(?) men annars var jag otroligt frisk.

11. Bästa köpet? Min Iphone6. (Men saknar fortfarande min gamla 4:a som jag tappade).
 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Massor! Examenshelgen var lätt årets bästa helg.

 

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?
Walk the moon - Shut up and dance
Hasse Andersson - Guld och gröna skogar
Jakob Karlberg - Fan va bra
... och allt med Moraträsk...

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Vill inte säga ledsnare men ja jo, lite. Eller hade mer ångestkänslor.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Scrapbookat, läst böcker, lyssnat på musik. Varit i nuet. Stått på mig.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat och oroat mig. Ältat.

18. Hur tillbringade du julen? Hemma hos oss med Ann-Chatrin och Roger. Lugnt och skönt och jättemysigt.

19. Blev du kär i år? Är alltid kär!

20. Favoritprogram på TV? Idol, Solsidan, Inte OK, Hela Sverige bakar.
 
21. Bästa boken du läste i år? Malin Wollins En mamma blir till, eller Alex & Sigges Tid.

22. Största musikaliska upptäckten? Miriam Bryant.

23. Något du önskade dig och fick? Massor! Målarbok för vuxna, kokboken Mera vego, sängkläder...

24. Något du önskade dig men inte fick?
 Näe! Eller tja det finns väl alltid saker man önskar sig.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Jag var hemma med Ella då förskolan hade planeringsdag. Blev uppvaktad på morgonen av Stewen och Ella. Bakade tårta och cookies och hade besök av Sara och Edina, och Stina och Rut. Dagen efter fick jag EN NY KAMERA i present av Stewen!!!

 

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Alltid finns det något! Jag ville ju till exempel få ett jobb efter examen. Men det kommer 2016.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2015? Arbetskläder eller mjukisbyxor... 

28. Vad fick dig att må bra? Klyschigt men sant: Stewen, alltid. Och Ella såklart. 

Ååh! Gick bakåt i bloggen och hittade den här bilden från Egypten. Snart 8 år sedan. (SINNESSJUKT!!!)

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
 Alltså, den här frågan. Bara för att inte lämna tomt får jag väl säga Ian Somerhalder, för fjärde året i rad(!?) Har dock inte sett lika mycket Vampire Diaries detta år.

30. De bästa nya människorna du träffade? Några nya personer på mitt jobb, och såklart alla barn i min närhet som föddes. :')

Kommentera här: