Lista 2016

Bättre sent än aldrig! Här kommer 2016-listan.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Nja, inget världsomvälvande va? Var ju också gravid större delen av året. Tog Ella på Alfons-bio, engagerade mig i Rädda Barnen, åt på Pinchos (första middagen ute för bara mig och Stewen sedan Ella föddes!)
 
 
2. Höll du några av dina nyårslöften? Både ja och nej. Hade inga löften utan mer mål. Skrev ner som en önskelista.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, flera! Vet inte ens om jag ska skriva ner dom för jag är rädd att glömma någon, haha!

4. Dog någon som stod dig nära? Det var ett hemskt sorgligt år på jobbet. <3

5. Vilka länder besökte du?
Höll mig innanför Sveriges gränser, tyvärr! Trodde att det skulle bli någon resa men icke. Till sommaren måste vi till Thailand!

6. Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
Ett jobb inom kommunikation.

7. Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 6 november såklart, då Wille föddes. I övrigt tror jag inte jag kommer komma ihåg något speciellt datum... Att Wilhelm kom till oss överskuggar liksom allt, haha.

 

8. Vad var din största framgång 2016?
Åh jag vet inte? Kanske att jag började engagera mig i Rädda Barnen?

9. Största misstaget? Det vette fasen. Inget särskilt tror jag, kanske har förträngt!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej inte sjuk men ganska skadad efter förlossningen faktiskt. Var rätt mör några veckor efter.

11. Bästa köpet? Hmm, vet inte vad jag köpte till mig själv? Kanske det nya 50 mm-objektivet. (Mitt gamla pajade).
 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat och julklappar tror jag!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Givetvis att Wille kom till världen. Att se Ella vara gullig med lillebror. Sedan blev jag glad av alla mina vänner som jag träffar alldeles för sällan. Och Stewen gör mig glad typ jämt, även när jag vill vara sur, haha.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
(En salig blandning, haha!)
En helt ny värld och Prins Ali, från Aladdin.
Gabrielle - 5 fine frøkner
Måns Zelmerlöv - Fire in the rain
Markoolio - Fredagslåten

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Läst böcker, varit i nuet, scrapbookat, ringt vänner och familj.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ältat och stressat. Städat...

18. Hur tillbringade du julen? Hos mamma och pappa med god mat, mys och tomte. Och mamma och pappa överraskade med att GIFTA SIG(!!!)

19. Blev du kär i år? Är alltid kär!


Stewen och jag i Egypten hösten 2008, året det blev han och jag.


20. Favoritprogram på TV? Idol och Hela Sverige bakar. Såklart Skam på svtplay!
 
21. Bästa boken du läste i år? Säger tre böcker:
Livet efter dig - Jojo Moyes
Glöm mig - Alex Schulman
Det är något som inte stämmer - Martina Haag

22. Största musikaliska upptäckten? Kusin Alva (en återupptäckt) och så gillade jag faktiskt Danny i Så mycket bättre. Och Magnus Carlsson.

23. Något du önskade dig och fick? JA! Fick en sån där högtalargrej av Stewen! "Karins boombox", haha. Helt fantastisk grej!

24. Något du önskade dig men inte fick?
 Nej det skulle jag inte säga. Eller det finns ju alltid grejer man vill ha!

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Hade APT och kubbturnering på jobbet. Blev firad av Steffen och Ella, fick superfina presenter och åt våfflor på balkongen. Se här.

 
 
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det finns alltid saker som kunde vara bättre. Jag önskar att jag hade chillat lite mer med alla tankar och allt ältande...

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2016? Jobbkläder och mjukisbyxor... Gravidjeans när jag var bland folk, haha.

28. Vad fick dig att må bra? Stewen, alltid! Familj och vänner. Promenader med podd i lurarna.
 
29. Vilken kändis var du mest sugen på? Alltså, den här frågan... Har alltid svarat Ian Somerhalder. Ska jag säga honom igen? Jag gör väl det.

30. De bästa nya människorna du träffade? Alla gulliga i Rädda Barnen.

Kommentera här: